Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Erica - 27 juni 2011 23:50


Ett hem är en plats där man kan lämna sina saker, utan att vara rädd för att de ska försvinna. Ett hem är det ställe man kan städa fint, om man vill, eller lämna stökigt, om man vill. Ett hem är en dockningsstation där man alltid kan ladda sin mobil, föra över bilder från kameran eller skriva ut något från datorn. Ett hem är ett påfyllningsförråd där man alltid kan fylla på diverse produkter i necessären. Ett hem är en plats där man trivs och känner sig avslappnad. Ett hem är den plats man har sina kära.


Totte och jag har inget hem just nu. Vi har ingenstans där våra saker får vara i fred. Vi har ingen naturlig plats att fixa med våra elektroniska prylar. Vi har ingenstans där vi kan känna oss avslappnade och hemma. Hela livet är en röra, mer än någonsin just nu. De produkter jag har i necessären, i småflaskor, är de enda produkter jag har tillgång till. Varje gång jag vill ladda över bilder från kameran finns kameran, sladden och laptopen utspridda på ställen de aldrig har varit förut, och det finns ingen plats att ställa upp grejerna på.


I september ska vi få ett hem, en ny lägenhet som bara är vår. Jag önskar med hela mitt hjärta att det stället ska kännas som ett riktigt hem från dagen vi flyttar in. Om Totte finns där, om mina grejer får ligga orörda där och om alla mina saker får finnas där i en salig röra över hela golvet, så ska jag nog lyckas känna mig hemma. Till och med innan vi skaffar säng, soffa, köksbord och arbetsplats, så kommer jag att känna mig hemma där, från dag ett, insvept i min egen filt, på mitt eget golv, i mitt eget vardagsrum, med min egen laptop som får ha sin egen plats där på golvet, medan min egen man serverar mig egen mat som han har lagat på egen hand med våra egna köksredskap i vårt eget kök som vi har valt eget kakel till. Åh, vad jag längtar!

Av Erica - 27 juni 2011 22:28



Min vigselring är redan en del av mig. Jag älskar min vigselring! Tretton stycken prinsesslipade diamanter på rad, omringade av vitt guld. Himmelriket på mitt finger. Den är superfin utan att bli för mycket, när jag har den varje dag. Jag måste snurra på den typ 40 gånger om dagen för att diamanterna ska vara åt rätt håll, men det gör inget. Det man älskar är värt att kämpa för!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards