Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Erica - 28 juni 2011 13:50


Trots att jag har vant mig vid mitt nya efternamn ganska fort, så känns det ändå som att det fortfarande är lite på låtsas när jag säger det. Precis som innan jag gifte mig och angav mitt nya efternamn för att jag visste att jag skulle hinna byta namn innan jag fick det jag beställde eller så. Då var det ju lite på låtsas, för då fick jag egentligen inte använda namnet än. Men nu är det ju på riktigt, och ändå känns det lite förbjudet.


Smekmånaden håller mig tillbaka lite, i och med att biljetten är bokad i mitt gamla namn. Jag skulle aldrig ha hunnit få ett nytt pass, så då var det bäst så. Det gör ju att jag inte skaffar nytt körkort heller, förrän efter resan, och det i sin tur gör att jag inte kan byta namn någonstans överhuvudtaget än, för då kan jag inte legitimera mig.


Det är nog bra om jag lyssnar till mitt gamla namn på smekmånaden, så att det inte uppstår några frågetecken kring vem kvinnan i passet och på biljetten är. Speciellt nu när jag har klippt mig och inte alls ser ut som på bilden i passet, kan det vara bra att åtminstone lyssna till det namnet.


Men hemma och på jobbet borde jag inte tycka att det är på låtsas längre. Jag heter min mans efternamn nu, på riktigt. Inte efter smekmånaden, utan nu! Jag får sluta upp med att fnissa när jag ser min egen profil på Facebook eller låta stolt som en OS-medaljör när jag presenterar mig i telefon. Jag heter det här nu. Det är inget konstigt med det. Det är bara att vänja sig och vara den bästa versionen av mig själv. För jag är mig själv. Jag heter mitt eget namn. Min mans namn är mitt namn nu.

Av Erica - 28 juni 2011 10:31


Grekland är i uppror och halva landet strejkar. Det är ett utmärkt tillfälle att åka dit på smekmånad. Grekerna är säkert jättearga och vresiga, men de är ju inte sura på mig och Totte, så jag inbillar mig att vi ska klara oss bra.


Kontanter ska vi ta med oss, så att det i nödfall räcker till att överleva hela resan. Det är inte så populärt att betala med kort där nere nu, för många vill ha betalt svart. Dessutom ska bankerna strejka, så det är inte alls säkert att man kan ta ut pengar i någon bankomat.


Färjorna ska också strejka, vilket är lite pyssligt för oss i och med att vi ska båtluffa. Det positiva är att vi inte har bestämt någon färdig rutt på förhand, så om det bara är en färja som går så tar vi helt enkelt den. Vi behöver inte åka till någon speciell ö till att börja med, bara vi kommer bort från Aten.


Flygplatserna har inte heller öppet som de ska. Vi kanske inte kan landa i Aten på fredag. Men då antar jag att vi får landa någon annanstans, i Italien till exempel. Och vi har inget emot att besöka Italien. Då kanske vi får en chans att förverkliga vår första idé, att åka tåg till Aten.


Det känns så otroligt befriande att vi ska vara borta så länge och inte har bestämt exakt vad vi ska göra. Då kan det liksom inte bli fel. Det kan inte ens inte bli som vi har tänkt oss, för vi har ju inte tänkt oss. Åtminstone de första tre veckorna. Sedan har vi ett bokat hotell på Kreta och till slut ett flyg hem att passa. Men det är väl inte hela världen om man inte lyckas med det heller.


I värsta fall blir vi fast i Grekland, för att färjorna slutar gå eller flygplatserna stänger, när vi befinner oss mitt ute på någon trevlig ö. I värsta fall blir vi fast på någon trevlig ö. Om det är det värsta som de här upproren i Grekland kan leda till så är jag faktiskt inte ett dugg orolig. Vi har semester en vecka till efter planerad hemkomst. Jag hoppas nästan att vi blir fast.

Av Erica - 28 juni 2011 00:08


Exceptionell oordning i tillvaron har lett till att jag inte har kunnat ladda över bilder från min mobil på länge. Nu när jag äntligen gör det känns det för sent att skriva ett helt blogginlägg om varje bild, även om jag tänkte göra det när jag tog bilden. Istället lägger jag upp bilderna här med en varsin kort liten text.




Plötsligt hittade jag en parkbänk som matchade mitt nagellack otroligt bra!




Nästan ingenting kvar i den lägenhet som varit Tottes och mitt hem de senaste 3 åren.




Poledance var det absolut roligaste och svåraste på min möhippa, även om allt var väldigt roligt och även svårt hela dagen!




Vad är väl en fest utan att Erica bjuder på något hon har bakat själv? De här underbara, sönderfallande drömmarna bjöd jag på när min egen dröm blev sann!




Hela min brudklänning var vacker som en dröm, men min egna lilla gröna tillpiffning var det jag gillade bäst!




I det här badkaret tillbringade Totte och jag början av vår bröllopsnatt i sviten på Sankt Jörgen Park Resort.




Nytt efternamn och ny frisyr. Efter bröllopets långa lockar var det dags att ta fram saxen och förbereda sig för en hel månad i Grekland. Jag klippte mig för att det var praktiskt, men fan vad snygg jag blev!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards