Alla inlägg under augusti 2011

Av Erica - 16 augusti 2011 10:55


Tiden och energin börjar komma tillbaka och jag inser att jag saknar vissa saker från förr. Vissa saker har jag och Totte inte haft tid att göra det senaste året för att vi har planerat bröllopet. Andra saker slutade vi ha tid med redan för två år sedan, när jag började jobba på andra orter än Göteborg. Ytterligare andra saker har vi inte haft tid och framförallt inte energi till sedan vi påbörjade processen med att flytta för ett halvår sedan.


Bröllopet är över, det nya hemmet är mindre än en månad bort och jag begränsar min arbetstid utomstads till mindre än 50% i höst. Tid till att göra vad jag vill hemma med Totte kommer att öka från och med nu, och energin följer förhoppningsvis med.


Det jag saknar att göra med Totte är:

  • Titta på TV-serier som Dexter, Fringe, True Blood, Breaking Bad och Entourage
  • Äta frukost på stan varje lördag
  • Gå promenader i regnet
  • Gå promenader och leta efter burspråk
  • Planera, handla, laga och äta trerättersmiddag hemma framför TV:n
  • Äta mina nybakade kakor eller muffins

Av Erica - 15 augusti 2011 12:36


Kalla kårar kryper längs min ryggrad och lugnet omgärdar mitt sinne som en varm blöt filt. Jag har slutat vara upprörd. Från och med nu står jag bara ut. Det är höst i luften, fast det bara är augusti, och jag känner att jag längtar för ovanlighetens skull. Jag längtar efter höstlöv och regnjacka, efter behaglig temperatur i löparspåret och inget behov av solglasögon. Jag längtar efter nycklarna till vår nya lägenhet, efter timmar av uppackande av lådor och sortering av saker. Jag längtar efter att veta hur livet i mitt äktenskap blir, efter att få veta hur det känns att ha man och lägenhet.


Mest av allt längtar jag efter trygghet, efter att bli helt frisk, efter att kunna veta att jag kan lita på mina nära och kära, efter att ha en fast plats i tillvaron som känns som min. Jag längtar efter att trivas i vår nya lägenhet. Jag längtar efter att trivas i min vardag. Jag längtar efter den kalla hösten som tillåter mig att krypa ner i sängen, under ett varmt duntäcke, och bara mysa i nuet. Den sängen vill jag ska kännas som min egna trygga säng. Det rummet vill jag känna mig säker på att bara jag och Totte går in i utan att knacka. Det täcket ska bara Totte och jag ligga under.


Sommaren har varit underbar på ett sätt, och obeskrivligt hemsk på ett annat sätt. När hemskheten av att inte ha ett hem suddas ut och möjligheten av att bygga upp ett riktigt liv infinner sig, så ska jag lägga upp bilder från den underbara delen av sommaren här på bloggen. Det finns inget sätt nu. Det finns tid, vilja och möjlighet, men det finns inget sätt. Avsaknaden av ett eget hem omvandlar allt man kan göra till meningslöst och allt man måste göra till omöjligt. När det finns ett sätt ska jag berätta om den underbara sommar jag har haft. Nu finns bara längtan, längtan till hösten, till tryggheten och till livet!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards