Alla inlägg under december 2011

Av Erica - 5 december 2011 12:00


Valdemar förbereder julen genom att ...



... skriva önskelista till Tomten.

Av Erica - 5 december 2011 09:41


Snälla någon berätta för mig varför Num Lock lite nu och då plötsligt avaktiverar sig själv! Vid något tillfälle har jag märkt att jag har kommit åt knappen när jag har tryckt på backspace, men kan det verkligen vara SBK varje gång det här händer!?! Finns det några program eller något där man har större nytta av pilar än siffror, och som därför avaktiverar Num Lock när man startar dem? Kan Num Lock återställa sig till avaktiverat varje gång man slår av datorn för att man har valt det på någon inställning?


Jag är trött på det här nu. Jag vill alltid kunna använda siffrorna, och är verkligen aldrig intresserad av pilarna. Behöver jag pilar så finns de ju precis bredvid. Inte ens Totte vet vad det är för fel, och han säger också att han inte har rört Num Lock. Varför trycker den på sig själv?

Av Erica - 4 december 2011 22:20


Julfest med jobbet hölls på Dalasalen i år, med julbord och julshow. Totte och jag var båda nöjda med maten, och jag fick god julmust att dricka. Innan maten var det ett kort uppträdande med tre tjejer och tre killar som sjöng jättebra. Efter maten fortsatte de med hela sin jättebra julshow. Det var jullåtar blandat med rock, opera, pop och en liten guidning genom 90-talet. De både sjöng och dansade jättebra!


Efter showen var det dags för dans, men Totte ville som vanligt inte dansa. Efter att vi suttit kvar och snackat ett tag begav jag mig till dansgolvet för att sluta upp med mina arbetskamrater. Totte satt kvar ett tag, men när de vi hade suttit med gick tillbaka till hotellet följde han med tillbaka. Lite tråkigt att han inte vill dansa, men jag hade kul ändå.


På det stora hela var det en riktigt lyckad julfest. Både Totte och jag tyckte att den var bättre än förra året. När jag till sist fick skjuts hem till hotellet av en kollega så mötte Totte upp på hotellrummet glad som en solstråle. Det hade inte gått någon nöd på honom, trots att jag stannade längre. Skönt!

Av Erica - 4 december 2011 12:00


Valdemar förbereder julen genom att ...



... tända andra adventsljuset.

Av Erica - 3 december 2011 12:00


Valdemar förbereder julen genom att ...



... städa hallen.

Av Erica - 2 december 2011 12:00


Valdemar förbereder julen genom att ...



... längta efter snön.

Av Erica - 1 december 2011 13:21


Räksalladen på Franks Coffee innehåller så många räkor att man inte ens orkar äta upp alla. Det kan man kalla räksallad! Inte som isbergssalladerna man alltför ofta får, med två små räkor slängda i ett hörn tillsammans med några bitar gurka.

Av Erica - 1 december 2011 12:00


Valdemar förbereder julen genom att ...



... öppna lucka 1 i chokladkalendern.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards