Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Erica - 21 mars 2012 09:02


Nackdel med att vara gravid:

Man har bara ett begränsat antal klädesplagg man får på sig.


Fördel med att jobba hemifrån när man är gravid:

Man kan ha samma kläder på sig varje dag utan att någon ser det.

Av Erica - 21 mars 2012 02:21


När en del gravida säger att de är trötta får jag för mig att det betyder att de måste gå och lägga sig tidigare på kvällen. Själv har jag minst lika svårt att somna när jag går och lägger mig, som vanligt. Det är bara sinnessjukt mycket svårare att gå upp på morgonen. Dessutom kan jag gärna somna en stund på dagen.


Om jag fick göra precis son jag ville skulle jag nog jobba natt den här perioden. Sovmorgon till kl ett på dagen, sedan hinna med att fixa lite hemma innan gravidyoga, gym, föräldragrupp eller annan aktivitet på kvällen. Sedan skulle det vara lagom att börja jobba kl nio på kvällen. Jag skulle lugnt kunna jobba till tre på natten. Jag kan ändå inte sova. Det skulle vara perfekt!


Men tyvärr jobbar mina kollegor på dagen, så det kvällar jag har jobbat sent och försöker ta sovmorgon istället ringer jobbmobilen och väcker mig så att jag får dåligt samvete. Jag får väl vara vaken dygnet runt istället.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards