Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Erica - 4 juni 2012 10:03


Neo är sju veckor gammal nu och Totte och jag jobbar halva veckan var. Det är verkligen kul att vara tillbaka på jobbet! Och lika kul är det att få vara ensam hemma med Neo! Under hela VAB:en och pappaledigheten var Totte knappt utanför dörren utan att jag var med. Jag däremot gick på gym regelbundet redan då, så Totte har varit ensam hemma med Neo många gånger.


När jag är på jobbet drabbas jag av mersmak. Jag vill jobba mer med allt jag håller på med och hinna fler saker på en vecka. Tiden räcker inte till och jag känner att jag gladeligen skulle jobba heltid om det var möjligt! Det är en bra känsla som får mig att trivas på jobbet. Men det är också en känsla som ger mig ångest på fredag eftermiddag när jag måste gå hem från jobbet och inte får jobba igen förrän på onsdag.


När jag är hemma med Neo får jag mersmak och vill vara hemma med honom hela veckan. Det är så mysigt med sovmorgon inklusive bebis på magen så det är inte klokt! Och om vi inte har hunnit gå den promenad jag har tänkt eller sjunga de barnvisor jag vill så känns det tråkigt att inte ha hela veckan på sig att hinna med det.


Men jag tycker att jag har det bästa av två världar! Jag skulle inte utnyttja mina dagar till max, som jag gör nu, om jag inte visste att jag bara har halva veckan på mig. Ibland känns det lite jobbigt att slitas mellan två intressen, men jag vet att jag skulle tröttna fortare på båda sakerna om jag alltid gjorde samma sak hela veckorna. Nu har jag helt enkelt mersmak på att ha delade veckor med föräldraledighet och jobb!


När jag tittar på Neo och försöker föreställa mig hur jag förväntade mig att han skulle se ut och hur han skulle vara kommer jag på att jag inte har en aning, men att han trots det är sötare och mysigare och underbarare än så! Jag har alltid velat ha fler än ett barn och att ha Neo ger mig helt klart mersmak att skaffa fler! Men samtidigt har jag svårt att föreställa sig att det skulle kunna bli bättre, nu när jag vet hur bäst Neo är. Vi fick första vinsten på första barnet. Är det inte bara nitlotter kvar?


Om inte annat så vill jag ha fler barn för att Neo ska få ha syskon. Någonstans i bakhuvudet tänker jag att dessa syskon mycket väl kan överraska med att vara precis lika underbara som Neo, fast på sina egna unika sätt. Så innan det är färdigt sitter vi nog där med en hand full av vinstlotter och inte en enda nit!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards