Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

Blogga från mobilen

Av Erica - 19 juni 2012 11:04


Min tid vid dator är begränsad nu när jag har barn. Tiden vid min iPhone är däremot mångdubblad. Vad jag än gör känns det som att det skulle vara omöjligt att gå därifrån och ta sig till en dator, men jag har ofta ena handen fri och inget annat som tar upp någon direkt tankeverksamhet, så det går alldeles utmärkt att använda mobilen. Såhär är det till exempel när en missnöjd Neo bara vill hålla sig lugn genom att ligga på sin mammas bröst och få nappen instoppad i munnen hela tiden.


Det här fenomenet har lett till att jag allra oftast bloggar från mobilen nu för tiden. Och det leder till att min blogg ser hemsk ut! Det går inte att få till en blankrad så att man får till styckeindelning. För mig som skriver riktigt långa texter är detta förödande. Bloggen ser ut som en enda stor hög med bokstäver som ingen orkar läsa. Fet stil går inte heller att få till, så mina karakteristiska inledningar av varje stycke (som ändå inte är indelade) uteblir.


Värst av allt är att det inte går att lägga till bilder. Bloggen ser väldigt tråkig ut utan bilder. Det ironiska är att jag tar alla bilder med mobilkameran nu för tiden, så om jag ska få upp bilder på bloggen måste jag först koppla in mobilen i dator och sedan ladda upp dem. Då känns det ju extra dumt att man inte bara kan ladda upp bilderna direkt från mobilen.


Tillfälligt löser jag bokstavshög-problemet genom att sätta ett streck där jag vill ha min styckeindelning och sedan gå in på dator vid ett senare tillfälle och lite snabbt ordna till det. Bilderna har dock hittills uteblivit. Det är inte kul att skriva ett blogginlägg som bygger på en bild utan att kunna lägga upp bilden direkt. Och när jag väl har tid att lägga upp bilder så känns de väldigt inaktuella, så då är det inte kul att skriva ett blogginlägg om dem.


Jag väntar med spänning på Bloggplatsen-appen som har utlovats i ett år nu, känns det som. Jag vet inte hur den fungerar men jag håller tummarna för att den ska lösa alla mina tre problem (och inte skapa några nya). Hoppas att den verkligen kommer snart!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards