Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Sovmorgon eller sluta tidigt?

Av Erica - 20 juni 2012 23:40


Totte och jag har försökt reda ut hur vi helst vill ha det när Neo börjar på dagis. Det bästa för honom är ju om han inte behöver vara där så fruktansvärt många timmar varje dag. För att han ska slippa det tänker vi att en av oss ska börja jobba lite senare på morgonen och lämna av honom på dagis, medan den andra kan sluta jobba lite tidigare på eftermiddagen och hämta honom.


Mitt förslag var först att Totte skulle börja jobba kl 7, medan jag gärna jobbar senare på dagen. Jag tycker inte om att ha en tid att passa efter jobbet, så jag vill hellre vara den som jobbar sent. Totte höll med om att det lät bra. Han slutar nämligen gärna att jobba tidigt.


Jag har inget emot att börja jobba tidigt heller. Man får härligt mycket gjort på jobbet när man kommer dit i tid på morgonen, men jag vill fortfarande inte ha en tid att passa på eftermiddagen. Jag tycker bäst om att kunna jobba över så länge jag vill och verkligen bli klar med det jag håller på med.


Totte kom på att han i och för sig inte alls tycker om att gå upp tidigt på morgonen, förutom när han vaknar upp tidigt och är pigg. Men han tycker inte om att gå och lägga sig tidigt heller, så det är sällan han vaknar upp pigg.


Ungefär här insåg vi båda skrattandes att det som skulle passa oss båda bäst är om jag börjar tidigt och jobbar till sent, medan Totte tar lite sovmorgon och lämnar Neo på dagis för att sedan sluta tidigt och hämta honom. Det var ju inte riktigt så vi hade tänkt oss, men konstigt nog känns det som att det är det vi båda skulle tycka mest om.


Fast samtidigt skulle jag ju vilja hinna mysa med, leka med och uppfostra Neo jättemycket varje dag. Som vanligt vill jag hinna med att göra precis allt och tycker att det mesta är roligt om jag bara får tid till det. Totte däremot "tar det chill" och vill slippa göra allt och tycker att det är skönast att inte ha någonting att göra. Vi är verkligen olika; och tur är väl det!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards