Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Erica - 9 juli 2012 19:46



Såhär fin blev köksön till slut! Den passar ju perfekt i vårt kök och gör det komplett. Jag är riktigt stolt nu när den är färdig. Totte ville ha en köksö. Det är alltså hans idé från början. Han är väldigt bra på idéer. Sedan ritade jag ett förslag på hur den skulle se ut, vilket säljaren ändrade marginellt för att det skulle bli lättare att bygga den. Sist men inte minst ha Totte och jag tillsammans slitit i två dygn för att sätta ihop den.


Det jag är mest nöjd med är nästan hur bra det gick för Totte och mig att samarbeta. Han var verkligen med på att det var bygga köksö som gällde, oavsett hur lång tid det tog. Och jag lät honom göra saker trots att det inte skulle bli perfekt. Vi har verkligen skärpt till oss båda två under det här projektet.


Jag skötte borren och Totte skötte sågen. På det sättet fick båda vara delaktiga. Dessutom behövdes alltid den andra för att hålla i diverse delar när den andra höll på, så man behövde inte känna sig överflödig även om man inte höll i verktyget.


Det enda som inte gick så bra var planerandet. När vi stötte på problem som det fanns olika sätt att lösa ringde jag pappa och frågade om för- och nackdelar med de olika lösningarna. Pappa har ju mycket mer erfarenhet än oss och kan ge oss bättre argument att bygga våra beslut på. Men då ville Totte helst bara köra vidare, utan att bestämma hur. Jag vill gärna hitta den bästa lösningen. Men även om jag inte ville det så vet inte jag hur man gör när man kör vidare utan att åtminstone bestämma var nästa skruv man ska skruva i ska sitta.


Nu hoppas jag att det går lika bra att samarbeta när vi ska fylla alla lådor med saker. Han vill väl att sådant man använder för att laga mat ska vara mest lättåtkomligt medan jag hellre kommer åt mina bakgrejer lätt. Vi får hitta någon lösning som passar alla!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards