Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Erica - 12 juli 2012 15:23


En gång mamma, alltid mamma. Man är visserligen mamma dygnet runt, men det var kanske lite överdrivet onödigt att ha med sig en blöja till jobbet. Så mycket konstigt som hamnar i handväskan ibland!



Av Erica - 12 juli 2012 11:28


Imorgon jobbar jag sista dagen innan fyra veckor semester. Det är nästan folktomt på kontoret redan nu och flera omprioriteringar gör att jag egentligen inte har så mycket mer som jag måste göra innan semestern. Jag ska bara se till att allt är redo för att sätta igång med en rivstart i augusti.


Trots semester i sikte och bara lite smått kvar att fixa på jobbet, så går det trögt som attan. Min hjärna har redan gått på semester känns det som. Det enda den kan tänka på är vad vi ska packa inför resan till landet, vilka dagar jag ska ut och springa på semestern och hur många mysiga bilder jag ska ta på Neo! Den vill inte alls tänka på jobb. När jag försöker få den att göra det tar den semester från att tänka överhuvudtaget och blir bara tom.


Jag vet inte hur jag ska ta mig igenom de här två dagarna som är kvar. Det lilla jag ska fixa är trots allt viktiga saker. Men jag vet att, hur det än blir så går jag på semester imorgon eftermiddag, och jag kommer inte att ha några problem alls att koppla bort jobbet!

Av Erica - 12 juli 2012 11:06


Totte fyllde år igår och Neo, Valdemar och jag firade honom med presenter och kladdkaka. Först hade jag tänkt laga mat till honom, dagen till ära, men det slutade med att han tog över den biten. Han hade fått välja mat själv och valde fajita, vilket jag aldrig har lagat förut. Han var tvungen att förklara exakt hur jag skulle göra hela rätten. När jag sedan ställde mig i köket och började så frågade han om han fick vara med. Absolut! Han älskar ju att laga mat, så det var egentligen en bättre födelsedagspresent till honom att han fick laga maten själv, än om han hade varit tvungen att äta min misslyckade matlagning!


Efter maten fick han sina presenter. Av Neo fick han en smidig matlåda indelad i mindre portioner som man kan frysa in hemmagjord barnmat i. Av Valdemar fick han jordgubbssnoppare. Av mig fick han en pizzasten, en mortel, en grillpanna och ett förkläde. Vi ville alla försäkra oss om att Totte stannar i köket där han hör hemma. Ha, ha, ha! Nej, han hade faktiskt önskat sig det mesta av det där. Vi älskar när han lagar mat, men vi skulle aldrig tvinga honom om han inte ville!



Grattis, älskling!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards