Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Erica - 23 augusti 2012 20:38



När jag såg sådana här cykelbanor i korsning för första gången, i början av augusti, så befann jag mig i Danmark. Jag minns att jag tänkte: "Vad smart att måla rött där cyklarna ska över! Så borde vi ha i Göteborg också, så att bilisterna blir mer uppmärksamma!". Nu när jag är hemma i Sverige har det dykt upp röda cykelkorsningar på min vanliga väg till gymmet. Det är inte danskar som är smarta, alltså, utan det är bara gränsöverskridande nytänk.


En liknande sak hände mig för många år sedan, när Raider bytte namn till Twix. Jag var utomlands och köpte den första Raider jag någonsin hade sett med namnet Twix. Jag sparade till och med papperet, för att jag tyckte att det var så exklusivt. Men inte lång tid efter att jag hade kommit hem var Raider ett minne blott även i Sverige och mitt Twix-papper var inte ett dugg exklusivt.


Det är lite obehagligt, det där, att man inte vet vad som är nytt och vad som är utländskt när man är borta från Sverige ett tag. Man blir nästan besviken över att man inte får komma hem till "gamla goda Sverige" när man har trott att något är utländskt, men det visar sig vara nytt. Även om det är en smart sak, som röda cykelkorsningar.


Av Erica - 23 augusti 2012 20:22


Nu har jag kommit igång med slutspurt-träningen inför Tjejmilen. Jag är väldigt glad att jag kom iväg idag. Det var skönt att springa och jag blev riktigt peppad att börja med BodyPump igen också.


Dessutom visar det sig att mina träningskläder är de enda av mina kläder som faktiskt är sköna. Min plan nu är att spendera all min tid på gymmet tills jag har gått ner i vikt. Inte för att träning är bra för att gå ner i vikt, utan helt enkelt för att slippa så mycket tid som möjligt hemma i obekväma kläder. Perfekt!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards