Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Erica - 4 oktober 2012 14:53


Magen krånglade hela morgonen och förmiddagen, så jag fick lov att stanna hemma från jobbet idag. Men Neos farmor och farfar passar honom som planerat nu på eftermiddagen ändå. Jag kan inte ta hand om honom samtidigt som jag sitter på toa i alla fall. Totte är på jobbet, för vi skulle jobba båda två idag. Jag är alltså helt ensam hemma nu.


Det suger att ha problem med magen, men jag måste säga att det är helt otroligt skönt att vara ensam hemma! Jag vet inte om jag har varit det överhuvudtaget sedan Neo föddes för snart ett halvår sedan. Jag har varit isär från Neo många gånger, men då har jag själv oftast inte varit hemma utan på jobbet eller gymmet. Några gånger har Neo varit hos sin farmor och farfar för att jag och Totte ska få något gjort hemma, så då har jag varit hemma, men inte ensam utan med Totte.


Den största anledningen till att jag inte har varit ensam hemma på evigheter är nog att Totte aldrig hittar på någonting med Neo utanför hemmets gränser när jag är hemma. Jag gör väl inte heller så mycket saker med Neo på kvällarna (när både Totte och jag är hemma från jobbet). Men på helgerna händer det ibland. Bara en promenad gör ju att Totte kan vara ensam hemma en halvtimme. I söndags var vi dessutom på konsert och borta i två timmar. Men jag skulle säkert följa med om det var Totte som bestämt sig för att gå på konsert med Neo, så det är lite svårt för mig att hitta tid ensam hemma.


Ifall Totte skulle ta en promenad med Neo en kväll eller helg helt plötsligt, skulle jag absolut vilja följa med! Men om både Totte och jag tog separata promenader med Neo flera gånger i veckan så skulle jag tycka att det var skönt att få tid ensam hemma istället och bara gå en eller två promenader tillsammans i veckan. Synd att Totte hatar promenader!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards