Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Erica - 7 januari 2013 17:40


Nyss fick jag beröm av bussföraren för att jag har reflexer på mig. Trevligt! Det var verkligen något jag hade tänkt på också och inte bara en reflex som alltid hänger på jackan. När jag gick ut från jobbet en minut tidigare tänkte jag: "Vad mörkt det är, bäst att ta på sig reflexer!" och så gjorde jag det. Känns bra att få beröm när man gör något bra och uttänkt!


Av Erica - 7 januari 2013 17:36


Äntligen är mellandagarna slut! Inte bara de mellan jul och nyår alltså, utan även de mellan min föräldraledighet och mitt jobb. Jag är tillbaka på jobbet på riktigt från och med idag och allt känns genast mycket bättre. Nu är det struktur på tillvaron igen och jag får träffa annat folk än bara familjen. Det finns en anledning att gå upp på morgonen och ut genom dörren.


De två första veckorna i december kändes det såhär bra också. Öppna förskolan var den största anledningen att gå upp på morgonen och där fick man också struktur och möte med folk.


Det tråkiga har varit alla dagar sedan mitten på december när öppna förskolan stängde och Totte tog semester. Hela julen har varit ett enda stort kaos, även om det var väldigt trevligt och mysigt just att fira jul med hela släkten. Mellandagarna var utan ordning och första veckan i januari har varit värst. Jag har jobbat hemifrån så gott det går, men ändå tagit hand om Neo för att det var tänkt så från början. Dömt att misslyckas, speciellt eftersom Totte har varit hemma också. Varje dag har vi bara hankat oss fram i tröttsam panik för att lyckas ta hand om det allra viktigaste, som mat till Neo.


Men nu är mellandagarna alltså äntligen över. Jag är tillbaka på jobbet och livet har fått ramar igen. Öppna förskolan har öppnat igen också, så jag skulle nog tycka att det var lika skönt att det är över även om jag skulle ha fortsatt vara föräldraledig. Hoppas att Totte också tycker att det är skönt med något att göra och nya människor att träffa igen!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards