Alla inlägg den 9 maj 2013

Av Erica - 9 maj 2013 23:06


När jag läser i juridiska böcker förstår jag inte alltid exakt vad de menar. Jag tycker att undantagsfall är oklara och vissa villkor hänger i luften. Då går jag och läser direkt i lagtexten, och det hela klarnar direkt.


Vanliga människor brukar inte förstå ett dugg av vad som står i lagtexten och måste läsa förklarande, juridiska böcker för att förstå. Jag är alltså tvärtom. Det enda språk jag förstår mig på är invecklat lagtextspråk där alla undantag och villkor finns med.

Av Erica - 9 maj 2013 12:27


Totte och Neo har åkt till landet idag och myser med Tottes mormor och morfar. Det är helt underbart! Jag hade glömt bort hur det här hemmet kändes när varken Totte eller Neo är hemma. Det händer ju inte ofta direkt!


Det har varit skönt att ta det lugnt på morgonen och inte behöva vakta Neo från att få tag på något han inte får leka med. Det har varit skönt att kunna tända taklampan i sovrummet och välja kläder utan att Totte ligger i sägen och klagar. Det har varit obeskrivligt skönt att varken behöva stå ut med Tottes dataspelande eller en virvelvind av Totte som far runt och fixar allt just de 5 sekunder då han hade tid, utan att vänta så att jag får vara med.


När Totte inte är hemma stör jag mig inte på att han inte hjälper till med det som behöver göras. Och om jag får välja mellan virvelvinden Totte eller göra allt själv väljer jag att göra allt själv. På det viset får jag veta vad som är gjort och det blir oftast färre justeringar som krävs efteråt för att det ska bli bra. Ifall Totte kunde förmedla information till mig skulle jag inte ha något emot att han till exempel startade en tvätt. Men när virvelvinden är klar har man som regel ingen aning om i vilket steg allting är och allt blir lämnat som det är i flera dagar.


Helt underbart nu när jag är ensam hemma är också att saker inte dyker upp överallt hela tiden! När jag tar undan något är det borta sedan. Om jag slänger allt skräp jag producerar direkt så uppkommer inget skräp runt om i lägenheten. Inga strumpor eller andra kläder dyker upp på golv, stolar, soffan eller andra mystiska ställen heller.


Nu ska jag utnyttja de timmar av ensamhet jag har kvar så att jag får riktigt mycket gjort. Tänk om man kunde få ha det såhär en dag varje vecka!!!!


Neo på landet:

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards