Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Erica - 15 maj 2013 22:57


Totte tog tempen på Neo idag när jag inte var hemma. (37,2) Här ligger termometern kvar på bänken.


Någonstans mitt emellan "Jag tänker minsann inte plocka i ordning det han stökar till!" och "Jag tänker minsann inte låta hans stök ligga och stöka i mitt hem!" vet jag inte riktigt vad jag ska göra åt situationen. Ska jag låta den ligga kvar eller ska jag plocka undan den?


Det enda jag vet är att en kommentar till honom om att plocka upp efter sig bara skulle leda till ett bråk som förstör resten av min kväll, så det avstår jag ifrån.


Av Erica - 15 maj 2013 21:59


Precis nu när jag var sugen på nya utmaningar frågade min chef om jag var intresserad av tjänsten som kvalitetsansvarig för hela företaget. Det skulle innebära att jag måste resa till Falun oftare igen. Men jag trivs ju i Falun så det är inte nödvändigtvis ett problem. Det enda jag är rädd för är att vara borta från Neo för mycket.


Vad gör då en kvalitetsansvarig? Ja, det vet jag inte riktigt. Jag ska åka till huvudkontoret och ta reda på det innan jag tackar ja. Men rent spontant känns det som något som passar mig perfekt. Jag gillar ju ordning, checklistor och förbättringar. Dessutom har väl aldrig det faktum att jag inte vet hur man gör, någonsin stoppat mig från att göra något förut.


Min syster tyckte att det här var värt att fira, så på vägen hem från gymmet köpte jag cup cakes. Nu ska jag njuta av min cup cake och bara tänka på hur bra jag är som blir uppmärksammad på jobbet. (Jag ska inte tänka någonting alls på att jag tyvärr måste sitta här och fira ensam trots att min man befinner sig i samma lägenhet.)




Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards