Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Erica - 30 maj 2013 15:49


När jag skulle till ett möte på mitt gamla kontor idag gick jag förbi smyckesaffären där vi köpte armbandet som jag hade på vårt bröllop. Det påminde mig om en tid när vi hade råd att köpa saker som vi ville ha för att de var fina. Det var en tid när vi kunde gå på stan bara jag och Totte utan att behöva planera in barnvakt. Inför bröllopet hade vi en tid när vi bara brydde oss om varandra och oss själva, medan jobb och allt annat fick stå tillbaka.

När jag tänker på den tiden kan jag sakna smyckena och känslan av att vara den viktigaste personen i Tottes liv. Men jag hade inte velat byta ut det jag har idag mot det jag hade då. Jag tycker att det är underbart att vi har Neo nu, även om det både innebär färre smycken och att han är viktigare än oss själva och varandra.

Det jag tänker är dock att vi kunde vara bättre på att ta tillvara det vi hade då anpassat till vår nuvarande situation. Vi borde ta med oss Neo på stan helt oförberett och köpa plastsmycken på Glitter. Man kan umgås och visa uppskattning även utan pengar och egentid!

Tyvärr är det nog mycket det faktum att jag inte längre har mitt kontor mitt i stan som gör att vi inte gör sådant längre. Då kunde jag köpa en klänning på lunchen utan problem. Nu tar det mig en kvart extra bara att åka hem via stan från jobbet, utöver de 40 minuter det redan tar. Jag räknade ut att jag ägnar sex timmar mer än Totte på att ta mig till och från jobbet varje vecka. Sex timmar är ju för sjutton nästan en hel arbetsdag! Inte undra på att han har mer hemmatid än mig! Men det kanske ändå skulle vara värt att träffas på stan lite oftare, alla tre!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards