Alla inlägg den 31 maj 2013

Av Erica - 31 maj 2013 16:45


Det var så varmt ute att vi höll på att svimma på väg hem från förskolan. Men vi stannade och gungade ändå. Han skrattade som vanligt.

Sedan satte vi oss i gräset och busade lite. Frågan är bara vem som busade med vem. Medan jag tog kort på att jag kittlade honom under foten passade han på att stoppa in en blomma i munnen. Jag fick en blomma i handen också, som han hade plockat åt mig. Vad gulligt!

Sist men inte minst delade vi på en glas på vår uteplats. Den var god och det var skönt att äta den i skuggan idag när det är så varmt!

Av Erica - 31 maj 2013 14:20


Det mest akuta har jag faktiskt lyckats få gjort på jobbet idag. Två stora saker hann jag visserligen inte med att göra, men jag hann förbereda dem, så de hinner jag göra på måndag förmiddag. Det känns helt okej att släppa tankarna på jobb nu. Helgen är kommen!

Av Erica - 31 maj 2013 07:47


Nu väntar sex timmar intensivt och effektivt jobbande, sedan lek och bus med Neo och därefter romantisk kväll med Totte. Vi ska på restaurang och bio. Förhoppningsvis får vi bord på vår favoritrestaurang som ingen hade lust att köpa presentkort till oss på i bröllopspresent, fast det stod på önskelistan. Men det var helt rätt för vi fick ju alla Essenceglas istället!

På jobbet har jag en miljon saker att göra och allt ska helst göras först. Men jag får väl på riktigt börja med telefonmötet som är inbokat till förmiddagen och förberedelser inför lunchmötet så att det verkligen är klart. Därefter bör jag förbereda inför måndagsmötet. Sedan ska jag försöka hinna med så mycket som möjligt innan själva lunchmötet börjar, för efter det hinner jag nog inte så mycket mer innan det är dags att hämta Neo.

Varje dag när jag eller Totte går hem från förskolan med Neo vill han stanna och gunga i lekparken man går förbi. Det är jätteroligt! Han skrattar högt och vill göra high five när man gungar. Vi får se hur länge vi hinner gunga idag innan vi måste gå hem och packa för att han ska sova hos sin farmor och farfar.

Jag har mycket att se fram emot idag. Hoppas bara att det inte ligger kvar alltför mycket som borde hunnits med på jobbet när jag går därifrån. Det blir lättare att slappna av och ta helg om allt det viktigaste är gjort!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards