Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Erica - 1 juni 2013 11:49


Firande av mina nya arbetsuppgifter, möte i Falun utan tillgång till kök för att laga mat och romantisk kväll med restaurangmat och biogodis. Det är inte konstigt att vågen visade upp den här veckan. Det är nästan konstigare att den bara visade ett hekto upp. Men jag vill ju gå ner, så det känns som att det skulle vara illa nog om den visade plus minus noll.

Tyvärr väntar trerättersmiddag ikväll på examensfesten för en klass jag har haft i juridik. Sedan är det examensfest för en annan klass på onsdag med grillning ute på en ö. Därefter väntar nationaldagsfirande, eventuellt på landet. Och allt detta är bara den här veckan. (Jag väger mig lördagsmorgnar.)

Senare i juni väntar midsommarfirande och ett bröllop. Från början var det bröllopet jag siktade på att gå ner i vikt till. Min mamma kom på den bra idén att vi inte skulle äta godis fram tills dess. Men nu har jag egentligen siktet inställt på hösten. Jag vill börja nästa termin som en ny människa med mer ork och snyggare kläder. För att lyckas med det är det ju bra om jag har kommit någon bit på vägen neråt vid bröllopet!

Det största problemet är maten. Jag är i och för sig en godisgris, men när vi säger att vi inte ska äta något godis så minskar jag mitt godisintag med åtminstone 95%. (Min Werthers Original på bion igår utgjorde de 5% som jag inte lyckas låta bli.) Träna går också bra. Jag tränar tre gånger i veckan på gym. Dessutom går jag alltid halvtimmespromenaden hem från förskolan istället för att ta spårvagnen. Till förskolan går jag också om vi kommer i väg i tid, vilket är ungefär hälften av gångerna. Efterrätter har jag ätit mer än vi kom överens om, men inte hur mycket som helst. Det stora problemet är maten. Jag har ingen koll på vad jag ska äta eller hur mycket. Och om jag har koll så finns inte det hemma. Man får äta vad som finns. Jag får väl börja räkna ViktVäktar-poäng igen. Det värsta med det är att det tar längre tid att slå upp poäng än det tar att laga maten, så jag hinner tröttna och dö av hunger innan jag får börja äta.

Av Erica - 1 juni 2013 00:35


Det blev en jättebra kväll med Totte. Jag är helnöjd! Det fanns bord till oss på vår favoritrestaurang, så vi behövde inte irra runt efter ett annat alternativ. Sådant kan annars lätt få oss att tappa humöret. Maten var jättegod och det var skönt att kunna prata med varandra utan att Neo ville ha uppmärksamhet. Dessutom var det kul att prata om annat än nödvändiga saker som vi måste reda ut.

Promenaden till bion var också trevlig, men väl där blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi hade köpt biljetter till Evil Dead i förväg, så vi trodde inte att vi skulle behöva vara oroliga för platser eller så när vi kom fram. Men när vi skulle gå in tittade hon på biljetterna och sa "Den här har blivit inställd.". Det var ju inte bra. Men SF har ju alltid varit bra på att kompensera minsta lilla problem ordentligt, så vi fick pengarna tillbaka PLUS biljetter till valfri annan film denna kväll. Vi valde Iron Man 3 i 3D. Den var bra, så biobesöket blev lyckat det också till slut!

Nu är vi så trötta att det är direkt i säng som gäller. Morgonpigg lär jag aldrig bli, men jag har blivit aningen kvällstrött sedan jag fick barn och började gå upp senast kl 7 varje morgon, vardag som helg. Godnatt!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards