Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Erica - 10 juni 2013 23:34


Jag tror att jag skulle må bra av mer kultur i livet. Mitt intresse för vetenskap är helt klart inte bra för mitt eget bästa. Allt funderande på vad som finns bortom universums slut och hur en mänsklig hjärna egentligen är uppbyggd, gör mig mer deprimerad än tillfredsställd. Jag är så nyfiken att jag inte kan låta bli att ta reda på allt som vetenskapen har lyckats lista ut, men allt leder bara till fler frågor. Tidsperspektiven är överväldigande oändliga när man funderar på sådant här. Väldigt mycket inom djurlivet och inom statistiken kan också få mig att känna mig som en obetydlig maskin. Som att det inte är någon mening med någonting, för livet har sin gång oavsett vad jag fyller mitt liv med, och när det hela är färdigt är jag bara statistik ändå.

Men så plötsligt blandas känslor in i det hela och livet får mening igen. Jag lyssnade på låten Mio min Mio nyss och den fick mig att rysa. Det är säkert en blandning av nostalgi och beundran. Just den strofen när hon sjunger "Mio min Mio" är så bra! Plötsligt spelar det ingen roll vad som finns bortom universum eller hur hjärnan fungerar. Det finns så många människor som har hittat på så många olika saker (låtar, filmer, mönster, böcker, serier, bilder, dikter, till och med reklamfilmer) som fyller mitt liv med upplyftande innehåll. När jag konsumerar kultur kan jag leva i nuet. Även om jag slutar som statistik skulle jag aldrig vilja missa resan dit, för det finns så många otroliga saker att se på vägen!

Av Erica - 10 juni 2013 20:52


Jag har upptäckt att den andra likadana BH:n jag köpte och den likadana svarta BH:n inte alls var likadan. De var likadana som varandra, fast olika färger, men de var inte likadana som min gamla trasiga BH och den nya jag köpte först. Suck!

Nu har jag därför gått tillbaka till butiken igen för att köpa en på riktigt likadan. Det gick bra, men det tog ett tag innan jag hittade den. Jag tror att jag köpte den sista som var kvar i min storlek. De inte så likadana BH:arna har jag fortfarande kvar också. De verkar rätt så bra de också.

Aldrig förut har jag haft såhär många nya BH:ar samtidigt. Men i gengäld har jag slängt flera gamla BH:ar som jag inte har använt på flera år. Totalt sett känns allt bra!

Av Erica - 10 juni 2013 00:16


Den här helgen har jag haft hela lägenheten för mig själv. Medan Totte och Neo hade det bra på landet, tog jag fram och sorterade saker som fortfarande inte kommit i ordning sedan inflytten för snart två år sedan. Det var jätteskönt att kunna sprida ut sig i hela lägenheten och fixa långt in på natten utan att bli störd!

Det mesta blev egentligen bara värre den här helgen. Jag har tagit fram en massa saker och blandat runt dem, med det var väldigt lite jag faktiskt hann få ordning på. Jag skulle behöva minst en helg till. Men några få saker blev bättre. Jag lyckades till exempel sätta upp tavlorna vi fick på smekmånaden över sängen. Fint!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards