Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Erica - 12 juni 2013 20:21


Jag tränar nästan alltid hårdare när jag har bestämt mig för att jag får ta det lugnt. Enda skillnaden är att det känns lättare. Den här veckan koncentrerar jag mig på dieten och får i gengäld ta det hur lugnt jag vill på träningspassen. Men idag hade jag lika tunga vikter som vanligt på BodyPumpen och orkade hela passet ändå.

Jag tror att det psykiska ligger i att jag orkar mer när jag slappnar av och inte känner någon press. Dessutom känner jag mig extra duktig när jag kör hårt trots att jag inte måste, och det ger mig en kick. Det har aldrig varit så psykiskt lätt att köra BodyPump som när jag var gravid. Trots att det var som fysiskt jobbigast då. Jag behövde inte och då kändes det extra roligt att vara duktig och klara av det ändå.

Synd att jag aldrig lyckas lura mig att slappna av när jag är inne i en period då jag tycker att jag måste köra hårt. Dessa perioder kör jag hårt och pressar mig (men inte hårdare än när jag får ta det lugnt) men måste kämpa för att orka. Det är så onödigt när jag vet att jag skulle klara det lätt om jag inte var tvungen. Men min hjärna går inte att lura. Det är bara att fortsätta kämpa!

Av Erica - 12 juni 2013 08:42


På ryggen har jag ett ärr som jag inte får sola i år. Det sitter på ett ställe som ofta exponeras för sol om jag har linne eller klänning med smala axelband. För att undvika att det får sol på sig har jag därför provat med diverse suturtejp, silikonplåster för ärr och vanliga, små, runda plåster. Allt har dock ramlat av efter bara någon dag. Extra irriterande är det när silikonplåstret ramlar av, för det är ganska dyrt.

Nu har jag till slut hittat något som kan sitta kvar i flera dygn. Skönt! Men vem kunde tro att det till sist var ett helt vanligt barnplåster som klarar både duscning, påklädning, avklädning och träningspass. Billigt och bra!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards