Alla inlägg under juni 2013

Av Erica - 10 juni 2013 00:16


Den här helgen har jag haft hela lägenheten för mig själv. Medan Totte och Neo hade det bra på landet, tog jag fram och sorterade saker som fortfarande inte kommit i ordning sedan inflytten för snart två år sedan. Det var jätteskönt att kunna sprida ut sig i hela lägenheten och fixa långt in på natten utan att bli störd!

Det mesta blev egentligen bara värre den här helgen. Jag har tagit fram en massa saker och blandat runt dem, med det var väldigt lite jag faktiskt hann få ordning på. Jag skulle behöva minst en helg till. Men några få saker blev bättre. Jag lyckades till exempel sätta upp tavlorna vi fick på smekmånaden över sängen. Fint!

Av Erica - 9 juni 2013 17:19


*snyft*

Av Erica - 7 juni 2013 14:05


Sedan jag blev mamma har mitt "bebishår" växt ut så långt att jag får det i ögonen. Tydligen är det när man får barn startskottet går och detta hår börjar växa. När man är förälder till en bebis ska man inte ha eget bebishår längre.

Förut brukade det här tunna fjuniga håret bli max några centimeter. Nu är det som sagt förbi ögonen och på väg ner mot hakan. Med tanke på att resten av mitt hår är långt nog att sätta upp i hästsvans så är bebishåret en ganska jobbig längd just nu. Det är långt nog att få i ögonen, men inte långt nog att få med i hästsvansen.

Jag hoppas att mitt bebishår ska växa ut helt och ansluta till mitt vanliga hår, nu när jag tydligen är vuxen på riktigt. Jag undrar om håret blir tjockare för varje barn jag får. Det får tiden utvisa!

Av Erica - 6 juni 2013 21:43


Vi åkte till Kungälv såhär på nationaldagen och upptäckte att de hade stort firande med uppträdande på scen och jordgubbsförsäljning. Neo var stormförtjust i jordgubbarna!

Här är bilder från vårt firande:

Av Erica - 6 juni 2013 14:18


Vi är så smidiga, jag och Neo, när det gäller festliga tillställningar. Igår var vi på Grötö och firade att min kvällsklass snart är klara med skolan. Det var jättetrevligt och Grötö är verkligen en fin och avslappnad ö!

När Neo inte orkade vara uppe längre somnade han smidigt i vagnen och sov som en stock utan att störas av eller störa oss festande människor. Jag drack så mycket vin jag ville och drack ett glas mjölk innan jag lade mig kl 23. Sedan vaknade jag pigg och fräsch kl 8 och tog hand om Neo tills det var dags att gå till gymmet och lunch-bodypumpa.

Neo sov hela vägen hem från Grötö, i vagnen på färjan, överflyttad till bilen och buren genom garaget, in i lägenheten och ner i säng. Vi lyckades till och med ta på honom skenan!

Av Erica - 6 juni 2013 12:58


Min favorit-BH har varit trasig ett tag nu. Den här veckan gick jag äntligen och köpte en ersättare. Jag var smart nog att kolla vilket märke det var och gå till just den affären för att köpa en ny. När jag kom hem visade det sig att det inte bara var samma märke, utan faktiskt en helt likadan! Lycka!

Oftast är det ju så med kläder att när de går sönder finns inte just den sorten till försäljning längre. Modet ändras hela tiden. Jag brukarha tur om jag ens hinner köpa den första innan de slutar säljas för jag går gärna och rekar en dag och kommer tillbaka nästa vecka för att köpa. Men det gäller kanske mest kläder man har utanpå. Jag har faktiskt aldrig försökt köpa en likadan BH förut.

Totte hörde min lycka när jag kom hem och föreslog någonting jättebra: att jag skulle köpa en till. Världens bästa idé, tyckte jag, och gick och köpte inte bara en utan två till, fast en svart och en beige. Nu behöver jag inte ens hålla tummarna och leta på stan nästa gång en går sönder, för jag har redan två till hemma. Perfekt! Man borde göra så oftare!

Här är min gamla BH och min nya som jag köpte först:

Av Erica - 5 juni 2013 10:03


När vi flyttade för två år sedan var det många saker som stuvades undan och föll i glömska. Den här duschgelen, Snow Fairy, var en av de undanstuvade sakerna som sedan har dykt upp och irriterat mig. Tankarna har varit "Suck, inte en till duschgel i flyttlådorna, jag har ju redan fyra i duschen!" och "Varför är den här duschgelen halvfull? Jag tycker säkert inte om den.".

Vid storstädningen av badrumsskåpen gav jag ändå Snow Fairy en chans och tänkte "Jag får väl ta slut på den här då, så är jag av med den sen.". Den har stått i duschen några veckor i väntan på sin tur och nyligen blev det dags att använda den.

Jag kom ut ur duschen mållös efter användningen. Den är ju helt underbar!!! Den är rosa, glittrig och luktar tuggummi på tub, ni vet sådant där rosa, mjukt tuggummi i kort, tjock, vit tub med rosa lock, som fanns när man var liten! Jag blir glad bara av att tänka på att duscha! Den måste ha varit halvfull bara för att det var den duschgelen jag använde precis när vi flyttade och jag slängde ner den i en låda som jag sedan inte hittade, för det kan inte ha att göra med att jag inte tyckte om den!

Så nu vill jag rikta ett stort tack, och förlåt för dröjsmålet, till den genialiska person som har gett mig denna duschgel. Tack! (Jag tror att jag fick den av min systers sambo, eller möjligen av min syster, men det är så länge sedan nu att jag faktiskt inte kommer ihåg. Den kanske inte ens är min, nu när jag tänker efter. Den kanske är Tottes. Den är trots allt rosa.)

Av Erica - 5 juni 2013 09:40


Nu har jag nyss varit på cellprovtagning av livmoderhalsen. Det längre tid än vad jag får för mig att det tog förra gången. Men jag var klar fem minuter efter min tid hade börjat, så det måste ha gått riktigt fort ändå. Det gjorde inte ont heller, så det var ju bra.

Jag förstår mig inte på folk som undviker att ta cellprov för att de är så rädda att hitta något, cancer till exempel. Det är klart att jag också är rädd för att få cancer. Men jag är absolut inte rädd för att hitta den om jag nu har det! Ju förr jag hittar den desto bättre! Man har ju mycket större chans att överleva om man hittar den tidigt.

Om åtta till tio veckor kommer svaret. Det finns ingen anledning att hålla fler tummar nu eller oroa sig mer nu än i vanliga fall. Jag hoppas alltid att jag inte har cancer, inte bara nu inför beskedet.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards