Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Erica - 31 juli 2013 17:08


Totte kom hem med blommor och en korsordstidning till mig idag, efter att han varit och gungat med Neo medan jag planerade flytten. Jag tittade inte argt på honom, fortsatte inte med det jag höll på med och kastade inte skiten på golvet (som han gjorde när jag kom hem med blommor och choklad till honom på vår bröllopsdag och han satt och spelade dataspel).

Istället blev jag glad, log mot honom, sa "Tack!" och gick och satte blommorna i vatten. Även om det är jag som har fått blommorna idag, så känns det på många sätt som att jag har gett Totte en present också, i form av min glada reaktion. Jag önskar att jag också hade fått en sådan reaktion i present av honom på vår bröllopsdag!

Av Erica - 31 juli 2013 10:21


Linserna var på, ansiktet tvättat och tänderna borstade, endast tolv minuter efter väckarklockan ringde i morse. Det är verkligen underbart att hinna sova nästan åtta timmar långt innan Neo vaknar. Då kan man snabbt och effektivt göra sig i ordning på morgonen utan att ständigt passa honom.

Av Erica - 31 juli 2013 00:22


Jag ligger här i sängen och lyssnar på stormen utanför. Vinden susar och regnet smattrar mot golvet på uteplatsen. Då och då lyser en blixt upp en ram runt de fördragna persiennerna och åskan dånar mäktigt.

Jag ligger här lugn och njuter av naturens skådespel. Det är mysigt att ha stormen så nära, utan att bli blöt. Sådana här kvällar är livet som bäst.

Av Erica - 31 juli 2013 00:14


Första möbeln till radhuset är redan inhandlad och ihopbyggd. Det är en TV-bänk som vi ska ha istället för den otympliga byrån vi alltid har haft TV:n på. Den är svart och vit med högblanka lådfronter, alltså matchar den flera av våra bokhyllor (och nu innan flytten även köket). Riktigt snygg!

[Bild]


Att vi har köpt den redan nu är för att den ser mycket bättre ut än byrån när vi ska ha visning av lägenheten. Den är visserligen lite för stor för det här vardagsrummet, men det ser ändå bättre ut än innan.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards