Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Erica - 19 augusti 2013 22:36


Totte och jag har gjort ett test för att se vad vi har för plikter. Det finns fem olika man kan ha. En del har bara en tydlig. Andra har lite av varje.

Inte helt oväntat hade Totte plikten Skynda på! som sin starkaste plikt. Han har ju inget tålamod alls och kan bara sitta still när han har ett fartfyllt dataspel framför sig. Hans andra plikt var Var till lags! vilket inte heller förvånade mig. När han inte sitter vid datorn är han alltid omtänksam och vill att jag och hela universum ska ha det bra.

Den stora överraskningen var att min enda plikt var Skynda på! som inte alls känns så likt mig. Men jag hade den inte alls lika stark som Totte. Han fick till och med mer poäng på sin andra plats än vad jag hade på min första plats. När jag tänker efter så gillar jag ju faktiskt inte alls ineffektivitet. Totte skyndar mest på och gör något, vad som helst, medan jag gärna skyndar på och gör det som behöver göras, tills det är ordentligt gjort.

Jag hade lite av plikterna Var perfekt! och Ansträng dig! också. Dem trodde jag skulle ligga på första plats, men jag hade inte ens tillräckligt av dem för att man ska kunna säga att jag har mer än en plikt. Fast alla frågor om perfekthet handlade om hur man klär sig och om man bryr sig om vad andra tycker om en. Jag tycker bara att det är viktigt att jag gör saker så perfekt att jag själv blir glad, och mest när jag tillverkar inbjudningskort och sorterar post.

Totte hade en liten skvätt av Var perfekt! också. Vi är tydligen mer lika än vi trodde. Framförallt för att vi har Skynda på! som vår största plikt, båda två. Vi kanske bara ska tona ner Tottes plikt lite bara, så kanske vi hamnar på samma våglängd!

Av Erica - 19 augusti 2013 22:17


Static från 2012 är en bra film. Den är väldigt lugn i början och inte jättehändelserik överhuvudtaget, men den är fin. Bara ett tips!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards