Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Erica - 27 augusti 2013 21:10


Neos kurs i babysim började för två veckor sedan, men än har han inte simmat något. Den dåliga starten började egentligen redan i våras när förra kursen slutade och vi fick veta att hans nästa fortsättningskurs blir på ett annat bad än han brukar bada. Vi har varit på hans nya bad några gånger på återbad som man går på när man har missat en gång. Bassängen är mycket mindre och omklädningsrummet saknar skåp. Vi var alltså inte riktigt nöjda med det beskedet.

Första tillfället nu i höst missade han för att han och Totte var på landet. Andra tillfället missade han för att han blev förkyld när han började förskolan, så han orkade inte. Tredje tillfället är imorgon och vi håller tummarna för att inget ska komma emellan.

Men det slutar inte där. Igår ringde jag till Aqua Barn för att boka in återbad för de här två tillfällena han har missat. Då kom jag till någon konstig telefonsvarare där en entonig röst läste upp numret. Jag lade på och ringde igen. Då kom jag till en annan telefonsvarare där en tjej läste upp ett meddelande om att Aqua Barn "idag den 2 september ... ehh ... nej" och sedan kom pipet. Jag lade på igen och undrade vad Aqua Barn lever i för framtidsvärld. Tredje gången jag ringde hade tjejen fått ordning på meddelandet och berättade att idag den 26 augusti byter de telefonväxel och hänvisade till deras e-post.

Jag mailade tidigt på förmiddagen, skrev många förslag på tider vi kan återbada och angav mitt mobilnummer så att de kunde ringa upp. Men dagen gick och de hörde inte av sig. Hela arbetsdagen idag gick också utan något tecken från dem. Men sent på eftermiddagen fick jag till slut ett mail.

I mailet skrev de att det bara finns återbad på dagtid på vardagarna (vilket ju är helt vansinnigt, för hur många föräldrar till 1,5-åringar är föräldralediga?) och på helger fanns det bara återbad på ett tredje bad som vi aldrig har badat på. Mailet slutade med att jag gärna får ringa upp dem för att boka tid för återbad. Lite moment 22, känns det som!

Nu är jag alltså tillbaka på ruta ett och får försöka ringa dem imorgon. Om vi inte redan hade betalat hade jag velat strunta i den här kursen med allt strul och bara anmäla Neo till nästa kursstart i oktober. Då kanske vi kunde få bada på vårt vanliga bad också. Men jag vet ju hur mycket Neo tycker om att simma, och han drabbas ju inte av det här strulet, så det är bara att bita ihop och fixa så att han får simma så mycket som möjligt. Hoppas att den nya ledaren på det nya badet är bra!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards