Alla inlägg under augusti 2013

Av Erica - 13 augusti 2013 23:16


Jag blev upprörd på jobbet idag, när jag gick igenom min tabell och upptäckte flera fel som andra personer hade gjort medan jag var på semester. Det visade sig att det var precis det jag behövde för att känna att jag är tillbaka på jobbet på riktigt. Nu är jag jättetaggad och älskar varje sekund på jobbet. Imorgon ska jag reda ut problem, göra fler listor och visa var skåpet ska stå. Härligt!

Av Erica - 13 augusti 2013 07:01


Hur mycket sömn behöver jag per natt? Inte kom jag i säng kl nio igår, men jag fick nog exakt åtta timmars sömn i natt. Det räckte inte för att jag skulle känna mig pigg nu på morgonen. Jag kanske ska pröva med nio timmar ikväll.

Av Erica - 12 augusti 2013 18:22


Det var evigheter sedan jag gick och handlade utan barnvagn. När vi tar bilen och handlar brukar Neo sitta i kundvagnen istället, men när jag går till affären brukar alltid Neo och barnvagnen vara med.

Man märker ganska snabbt hur osmidigt det är att handla utan barnvagn. Kassen blev tyngre och tyngre ju mer jag scannade in och det fanns ingenstans att lägga ifrån sig den. På väg hem kunde jag knappt förstå hur kassen kunde vara så tung och vägen hem så lång, fast jag bara hade handlat mat till en dag. Mjölk är tungt!

Det enda som eventuellt kan ses som positivt med att inte ha barnvagn med sig är att man möjligen inte heller har ett barn med sig. Neo kan vara lite jobbig att handla med om han är på det humöret. Man behöver fyra händer att hålla fast honom med, så att han inte hoppar ur vagnen, och ytterligare tre händer att handla med. Nu behövde jag bara tre händer, en att hålla kassen med, en att hålla scannern med och en att ta nya varor med.

Av Erica - 12 augusti 2013 16:56


Nu har jag jobbat färdigt för idag. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Vi hade tydligen en gemensam fix-dag idag, så istället för att sätta mig in i projektet så har jag bytt lampor, ramat in tavlor och tagit bort klistermärken från IKEA-koppar. Tydligen var jag välinformerad om denna fix-dag redan för en månad sedan, via mail. Men jag har ju inte läst min mail på sex veckor, så vad hjälper det!

Det visade sig att jag kom ihåg lösenordet till datorn, så jag kollade min mail direkt när jag kom i morse, innan fixet började. Däremot glömde jag bort att jag hade tre mailkontot till att kolla. Det kom jag inte på förrän efter lunch när vi hade fixat klart. Dessutom kom jag inte in på intranätet. Jag undrar om jag verkligen minns fel lösenord eller om det är något annat som spökar.

När jag till slut hade jobbat åtta timmar hade jag hunnit göra en lista på vad jag ska göra resten av veckan. Det känns bra. Då gick inte hela dagen åt till att rama in tavlor. Det verkade dessutom inte som att någon hade något emot att jag åkte hem kl 16.30, så då gjorde jag det.

Nu sitter jag på bussen och planerar vad jag ska laga för mat när jag kommer hem. Samtidigt tänker jag att jag ska lägga mig tidigt ikväll och testa hur det känns i kroppen på morgonen om man har sovit hela nio timmar. Paniken börjar sprida sig, för det känns verkligen inte som att jag hinner något annat än att jobba och sova idag. När jag har kommit hem och lyckats få i mig någon mat så är ju klockan snart nio på kvällen och det är dags att gå och lägga mig.

Av Erica - 12 augusti 2013 08:08


Kommer jag ihåg lösenordet till datorn? Tänk om någon har flyttat på mina saker? Vad skulle jag egentligen göra på jobbet den här första dagen? Nu kom jag precis på att jag ska stänga av ljudet på privata mobilen; är det något annat jag inte har gjort på länge som jag måste komma ihåg att göra nu när jag jobbar? Var är min jobbmobil? Kan jag pinkoden till den?

Vilka kollegor är på jobbet idag? Vet de att jag kommer? Förväntar de sig att jag ska göra något speciellt idag? Vill någon äta lunch med mig? När kan jag gå hem idag utan att någon tycker att det är konstigt?

Hur kommer det att kännas efter den här arbetsdagen? Kommer jag att vara helt slut och deppig över att det är så mycket att göra? Eller kommer jag att vara energisk och glad för att jag har kommit in i allt det roliga igen? Kommer det kännas som att jag bara jobbar och sover den här veckan?

Av Erica - 11 augusti 2013 22:24


Imorgon börjar allvaret igen. Jag ska tillbaka till jobbet efter total sex veckor föräldraledighet och semester. Totte och Neo har en vecka till ledigt och ska till landet imorgon. Det ska bli jätteskönt att slippa allt stoj på kvällarna och bara behöva tänka på mig själv efter jobbet hela första jobbveckan. Men jag kommer att sakna dem också!

För att motivera mig själv att gå och lägga mig tidigt idag (fast Totte förstås är uppe sent) och för att ladda upp med Neomys innan han åker bort en vecka, så får Neo sova i vår säng. Han ligger här bredvid medan jag läser bok. Mysigt!

Fast det förstås, Neo är ju en verklig ettåring och inte en liberoreklam. Han har alltså i vanlig ordning vänt på sig och sover som han vill, i just det här fallet med sin rumpa mot mitt ansikte. Han är underbar!

Av Erica - 10 augusti 2013 00:36


Nu när vi ska flytta i oktober, vet jag inte riktigt hur jag ska göra med träningen. Jag älskar att träna på Nordic Wellness, men det finns inte på gångavstånd från vårt nya hem. Och jag vet av erfarenhet att jag har mycket svårare för att verkligen komma i väg och träna när det inte finns på gångavstånd.

Det är nära till flera bra löparspår, så jag tänker satsa mer på att springa när vi har flyttat. Det ser jag fram emot. Jag har ju knappt sprungit något de senaste två åren bara för att det inte finns någon bra runda här. Men löpning är ju bara konditionsträning och jag vet att jag inte kommer att vilja springa ute när det blir för kallt, så jag måste träna något annat också.

Det finns ingen simhall dit vi flyttar heller, men jag funderar ändå på att köpa klippkort på simhallen Neo har babysim på. Då kan jag stanna kvar och simma efteråt, eller åka dit extra. Det kan vara en bra konditionsträning på vinterhalvåret när jag tycker att det är för kallt för att springa ute.

Hur jag ska göra med styrketräningen vet jag inte riktigt. Mitt favoritpass på gymmet är ju BodyPump och det gick jag på två gånger i veckan regelbundet i våras. Det känns riktigt tråkigt att lägga ner det helt. Men jag tror inte att jag kan få in det i planeringen när gymmet är så långt hemifrån. Det finns inget gym nära jobbet heller, så det blir verkligen en extra resa enbart till gymmet om jag ska fortsätta med BodyPump. Det känns dessutom onödigt att fortsätta betala för ett gymkort om jag ska köpa simkort också och börja springa mer så att jag inte har tid att fortsätta med konditionspassen på gymmet.

En lösning jag har tänkt på är att helt enkelt träna hemma i vardagsrummet. Jag har jättefina hantlar och en träningsmatta för att göra sköna sit ups kan inte vara så dyr. Problemet är dock att jag aldrig kan föreställa mig att det skulle kunna vara lika kul som gruppträning. Dessutom finns det ingen där som peppar mig att köra hårt. Det faktum att jag inte behöver boka i förväg eller börja en viss tid kan verka skönt, men det leder också till att det är mycket lättare att skjuta upp det eller strunta i det helt. Social kontakt med människor går jag också miste om. Suck! Hur ska jag göra!?!

Av Erica - 6 augusti 2013 23:39


Vi har en stor vit vägg i lägenheten, där det inte går att sätta upp tavlor för att den är för hård för att spika i. Den väggen behövde en tavla inför visningen, tyckte stylisten. Totte och jag gav oss ut på jakt efter en plansch eller något som gick att tejpa upp och kom hem med walldeco från Clas Ohlson.

Såhär fint blev det:


Jag är jättenöjd med resultatet. Jag är sjukt onöjd med det faktum att vi inte har kommit på den här idén förrän nu när vi ska flytta ut. Varför orkade vi spendera två timmar på ett shoppingcentrum med Neo endast i jakt efter något att piffa till väggen med, nu när vi ska sälja!?! Varför har vi inte gjort det tidigare, bara för att det skulle vara trevligare att bo här då!?!

Pengar är en stor motivation hos min käre make. Duktighet är en drivkraft hos mig. Nu när mäklaren och stylisten säger att vi ska sätta något på väggen för att sälja lägenheten för så mycket pengar som möjligt blir det fart på oss. Totte gör det för pengarna. Jag gör det för att få höra mäklaren säga hur fin lägenheten är nu jämfört med hennes första besök. När man inte ska flytta är det mycket svårare att få den där direkta bekräftelsen på att det var rätt att sätta upp dekorationer på väggen. Att man själv blir nöjd är sällan en tillräcklig motivation. Dessutom har man aldrig så tajt tidsplan som när man säljer, så det känns aldrig värt det att prioritera bort allt annat och bara få sådant här småfix gjort.

I radhuset ska vi verkligen försöka fixa det snyggt på en gång. Målet är julafton. Då ska inte bara alla flyttkartonger vara uppackade och allt vi inte behöver vara slängt. Huset ska vara inrett och hemtrevligt också. Vi ska ha gardiner, mattor och tavlor. Men självklart kan vi inte ha det som på en visning. För att det ska gå att bo i huset måste vi ju ha papperskorgar framme och TV-sladdar inkopplade. Fast jag ska tänka visning när jag dekorerar och bara lägga till sådant som verkligen behövs för att vi ska trivas med hur praktiskt det är.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards