Alla inlägg under september 2013

Av Erica - 5 september 2013 00:26


De enkla orden "Hur är det med dig?" gjorde magisk skillnad idag. Jag förstår inte varför jag inte har prövat det förut. Fast det förstås, det hade aldrig fungerat utan den obligatoriska ögonkontakten som annars är så omöjlig att få. Det var ren tur att han både hade tid att stå upp, lyssna på mig och se mig i ögonen de olidligt långa två sekunder det tar för mig att uttala orden.

Vi tror alldeles för ofta att skrattet är lösningen, men jag tror tvärtom att det är en stor del av problemet. Vi gömmer oss bakom skrattet och hindrar oss själva från att hitta de lösningar vi hade hittat om vi hade vågat se problemet. Allvaret i min röst var ärligt idag. Mina händer på hans axlar förstärkte intrycket. Jag menar verkligen vad jag säger, älskling!

Hur är det med dig?

Av Erica - 3 september 2013 14:36


Just nu är det hundra procent jobb som gäller. Dead line för projektet är tisdag om en vecka. Det känns jättebra, för även om det är mycket att göra så har jag pålitliga medarbetare som gör det möjligt att hantera.

Av en händelse läste jag just kursmålen för juridikkursen som jag ska hålla i efter detta projekt. Jag blev sjukt sugen att läsa kursboken och börja planera kursen. Men det har jag absolut inte tid med innan tisdag.

Det känns helt konstigt i kroppen. Jag blev så sugen att läsa boken och lära mig juridiken att jag nästan blev illamående. Hoppas att jag hinner läsa hela ordentligt sedan, innan kursen börjar!

Av Erica - 1 september 2013 22:36


Nu är det inte långt kvar tills jag fyller 30 år. Det ska bli jättekul att fylla år och jag ska fira det både i Göteborg och i Uppsala.

De flesta gäster har jag bjudit in via Facebook, men för de som inte har Facebook har jag gjort riktiga inbjudningskort. De blev lagom fina!


Nu återstår att planera detaljerna för mitt firande. Vad ska jag bjuda på? Vilka aktiviteter ska jag ha? Vad ska jag ha på mig? Men först ska jag jobba dygnet runt i en vecka, så planerna får vänta!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards