Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Syskonpepp

Av Erica - 19 november 2013 22:06


Min syster var här i helgen och peppade mig på många plan. Hon hjälpte mig att packa upp flyttkartonger, så att det känns som att det finns hopp om att det en gång ska bli klart. Hon peppade mig att bjuda in kompisar på pysseljunta, så att det inte ska vara så ensamt att bo här ute i förorten. Sedan gav hon mig något att längta till, så att jobbet inte känns lika jobbigt. Vi ska på kryssning i vår!

I mitt hobbyrum fick vi nästan allt uppackat, men det krävs en del organisering innan sakerna blir lätta att hitta så att man kan använda dem när man vill. Vi fick upp en lampa i taket också, vilket förstås underlättar enormt även för fortsatt fixning.


Neos rum gjorde vi också i ordning, så att han slipper bo bland flyttkartonger. Nu har han alla sina kläder i korridoren utanför, så att man kan lägga undan hans nytvättade kläder även när han sover.

Neo tyckte att det var jätteroligt att ha sin moster på besök. Han går fortfarande omkring och letar efter henne på morgnarna och tror att hon ska vara kvar här hemma. Han gillade att hon jonglerade för honom och målade nagellack på hans tånagel.


Sist men inte minst peppade hon mig att äta nyttigare genom att laga den här salladen. Nu funderar jag på att äta sallad till lunch varje dag, fast med olika innehåll förstås.

Tack för all pepp i helgen, syster!

 
 
Emma

Emma

20 november 2013 10:22

Vad kul att du känner dig peppad efter helgen. Jag tycker också att det var en väldigt bra helg. Vi fick mycket gjort, men hade också tid att bara hänga och kolla på film. Perfekt kombo.

(Han är rolig den där Neo. Vi får se om han kommer ihåg mig i jul.)

http://dilemma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 7 juni 2023 15:34

När barnen har flyttat hemifrån kommer jag att ha mycket mer tid till att skruva åt trappgrinden, tvätta kläder åt sex personer, fylla i papper till förskolan, städa undan leksaker och lyssna på oändliga berättelser som mina skatter vill dela med s...

Av Erica - 3 januari 2022 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... överlämna den första julklapp bebisen någonsin fått och önska God Jul!   ...

Av Erica - 24 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... knacka på magen och fråga om bebisen inte vill komma ut nu när allt är fixat.   ...

Av Erica - 23 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... plocka bort alla vassa barr från granen.   ...

Av Erica - 22 december 2021 12:00


  Valdemar fixar bebisens första jul genom att ...     ... julpynta med gosedjur i fönstret.   ...

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards