Alla inlägg den 22 november 2013

Av Erica - 22 november 2013 19:24


Jag sitter på tåget och har 45 min kvar till Göteborg nu. På tåget nyss hände något jag aldrig trodde skulle ske: Jag läste ut min bok på den här korta jobbresan!

När jag packade inför resan funderade jag på om jag skulle packa boken eller inte. Jag har åkt tillFalun så många gånger och släpat på en bok jag inte ens haft tid att öppna på hela resan. Det känns så onödigt. Men nu tog jag med den ändå, mest för att jag skulle åka hem på dagtid och troligen inte sova på resan.

Den här jobbresan har jag alltså inte bara läst, utan till och med läst ut hela boken! Eller ja, halva boken kanske. Den var ju inte ny när jag åkte. Största anledningen måste vara att jag inte hade TV på hotellrummet. Jag fastnar så lätt framför TV:n och känner mig ensam om jag slår av den, i vanliga fall. Men mycket beror också på att jag inte har jobbat över så mycket. Första dagen jobbade jag bara till kl 17.00 och andra dagen till kl 18.00 På det sättet hade jag mycket tid att läsa på kvällen. Annars är det vanligt att jag jobbar till kl 20.00 när jag väl är på plats på huvudkontoret.

Läsandet skapar läslust också. Ju mer jag läser desto mer vill jag läsa. När jag är mitt inne i en historia vill jag veta hur det går, så nästa gång jag har tid att läsa är läsa det enda jag kan komma på att jag vill göra. Det är ju riktigt bra! Jag ska försöka hålla den här trenden vid liv hemma. Jag skiter i tvätten, TV:n och Totte (de tre t:n som tar upp min tid), när Neo har lagt sig på kvällen, och sätter mig och läser istället!

Av Erica - 22 november 2013 19:05


Frukosten på hotellet i Falun har nu en snäppet bättre frukost. De hade godare bröd, mjukare bacon och drickbar äppeljuice. (Den var inte drickbar förut.)

Dessutom har de bytt ut våffeljärnet och den kletiga bunken med smet mot en uppvärmd låda med färdiga pannkakor. Jag brukar aldrig äta våfflor eller pannkakor en vanlig vardagsmorgon när jag är på jobbresa, men imorse tog jag mig tid att äta pannkakor eftersom jag var kompledig idag. De var goda!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards