Alla inlägg den 29 april 2014

Av Erica - 29 april 2014 23:07


Nu har jag fixat klart naglarna, med glittrigt överlack och allt.


Neo som inte har träffat mig på fem dagar sa "Hej mamma!" och sedan kramades vi lite. Sedan sa han "Mamma nagellack" och pekade på mina naglar. Han pekade på varje nagel, en i taget och sa "grönt".

Då fick jag bekräftat att min present till honom var bra. Jag har nämligen köpt ett grönt nagellack till honom, så att han kan sluta vara avundsjuk när jag målar mina naglar.

Av Erica - 29 april 2014 16:20


Totte och Neo sitter på tåget, på väg hit till Uppsala. Jag, Valdemar och Nin väntar med spänning hemma hos mina föräldrar. Nu är de snart här!

Av Erica - 29 april 2014 09:10


Kan galgar vara åt fel håll?


Jag hävdar bestämt att den här galgen är åt fel håll:


Som den ligger nu har den öppningen i hänggrejen till höger och träet buktar uppåt på kanterna.

När man hänger en jacka på en galge vill man att buktningen ska vara så att man skulle se framsidan på jackan om galgen på bilden hade en jacka på sig. Sedan vill man ta galgen i höger hand och hänga den på stången. Men om man tar den här galgen med höger hand, på galgens högra sida, så går det inte att hänga upp den. Öppningen är ju åt höger. Skräpgalge!

Det är möjligt att vänsterhänta personer inte håller med mig här. Är det därför de felvända galgarna finns?

Av Erica - 29 april 2014 08:04


Mina naglar är gröna nu. Jag var väldigt nöjd med nagellacket för en minut sedan, när jag tog bilderna nedan. Direkt efter det kom bussen och jag förstörde två naglar när jag stressat tog upp busskortet. Typisk!


Ikväll tänkte jag måla dem med mitt glittriga överlack. Hoppas att det finns något grönt kvar att måla på då! Jag förstår inte hur jag tänkte. Jag är en rutinerad nagelmålare. Jag vet om att man måste ha överlack från början! Men jag ville inte vara glittrig på jobbet.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards