Alla inlägg den 20 maj 2014

Av Erica - 20 maj 2014 14:08


Solen värmde mitt ansikte när jag satte mig i bilen efter en lekfull förmiddag med min 2-åring. Bara fyra timmars jobb väntade mig och min man hade precis kysst mig hejdå. Mobilen kopplades som vanligt ihop med bilen när den startade, men för ovanlighetens skull var bilen inställd på media istället för radio. Mobilen spelar automatiskt upp musiken utan att man trycker på play. Något som jag i vanliga fall hatar.

Bryan Adams Heaven skrålade ur högtalarna när jag svängde ut från parkeringen och lyckan spred sig i kroppen. Livet är underbart dagar som denna. Allt som betyder något är som det ska. Toner från förr fyller mig och jag tänker på min glada uppväxt, mina trygga föräldrar och mina älskvärda syskon.

Nästa låt är från Tottes och mitt första år tillsammans. Jag njuter och tänker på vår första lägenhet, våra promenader i regnet och glass. Mitt barn lät mig sova till nio i morse. Livet är bra underbart när man är utvilad och fylld av ork. Solen fyller på med ännu mer energi genom vindrutan. Jag åker förbi förskolan och tänker att det är värdefull tid att få vabba.

Spellistan fyller på med underbara låtar om kärlek och ord som jag kan utantill. Jag tänker på vårt bröllop och att vi dansade hela natten. Jag tänker på mitt tal till Totte där jag citerade en låttext. Jag tänker på Tottes tal till mig och den totala bristen på struktur i kärleken det förmedlade.

Till slut svänger jag in på jobbets parkering och tänker på hur bra jag mår just i den här stunden. Jag tänker att jag alltid borde sova åtta timmar på natten och att jag borde ut och springa ikväll för att kunna somna kl 22. Jag tänker på hur stor makt solen och musiken har över mitt välbefinnande och jag tänker att Totte kanske har rätt, att vi borde bo utomlands. Sedan tänker jag att jag i alla fall borde se till att oftare lyssna på musiken.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards