Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Erica - 13 mars 2015 18:04


Nu har det hänt mycket sedan jag bloggade sist! Här kommer topp fem:

1. Vi har flyttat från Göteborg till Uppsala. Äntligen är jag hemma igen! Jag kan hälsa på mina föräldrar flera gånger i veckan, jag kan tacka ja till inbjudningar från syskon och vänner och jag kan visa Neo var jag lekte när jag var liten. Det känns jättebra och vi har flyttat in i ett underbart hus som vi verkligen trivs i.

2. Jag har gått ner 35 kg i vikt. Nu har jag normalt BMI för första gången på länge och jag väger lite mindre än när jag gifte mig och mindre än när jag blev gravid med Neo. Det är jätteskönt att ha blivit av med alla kilon jag gick upp under och efter graviditeten. Men det är ännu skönare att äntligen ha hittat en fungerande matrutin så att jag vet hur jag ska äta för att hålla vikten eller gå ner i vikt, men fortfarande inte vara hungrig. Dessutom är det underbart att gå 12000 steg om dagen. Man mår bra av det!

3. Totte har blivit vuxen. Det känns i alla fall så. Det var länge sedan han spelade datorspel och han har varit med och tagit ansvar för flytten lika mycket som mig, om än på andra sätt. Jag känner att jag kan lita på honom nu, att jag kan räkna med att han kommer att ställa upp om han har sagt att han ska det. Vi bråkar fortfarande ibland, men det förstör inte resten av dagen. Det är jätteskönt!

4. Jag har en ny arbetsplats. Mina arbetsuppgifter har inte ändrats mer än de brukar göra och jag jobbar ju kvar på samma företag, men det är ändå en omställning med en ny arbetsplats. Jag trivs jättebra med kollegorna i Uppsala! Det känns jättebra att ha frukostrast och eftermiddagsrast tillsammans. Man får mer gjort när man tar en ordentlig rast. Just nu har jag ett eget kontor också, vilket jag tycker supermycket om! Men det är bara för att hon jag delade rum med har slutat, så jag får nog snart någon att dela med igen. Hoppas att det blir någon som inte pratar för mycket.

5. Neo har blivit stor nog att leka själv i större omfattning. Nu kan han leka på sitt eget rum (i anslutning till vardagsrummet) medan Totte och jag sitter i soffan och diskuterar möblering. Det är så bra att man kan få saker gjorda även när Neo är vaken! Nu finns det hopp om att jag ska kunna blogga oftare igen!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards