Alla inlägg den 21 april 2015

Av Erica - 21 april 2015 21:31


Mina linser har inte känts helt bra de senaste dagarna. Jag var till optikern i Uppsala och gjorde synundersökning för första gången på elva år, så det hade hänt en hel del med min syn sedan sist jag var där. De ringde och fick uppgifter från Göteborg om vilka styrkor jag har på ögonen. Sedan gjorde vi syntest med linserna i och konstaterade att det är oförändrat sedan mitt senaste besök i Göteborg för ett halvår sedan.

När jag skulle sätta i linserna för ett par dagar sedan tyckte jag att det var konstigt att de hade markerat att den starkaste linsen skulle vara till höger öga, fast jag är säker på att jag alltid har sett sämre på vänster öga. Då tänkte jag att de måste ha skrivit fel på vilken som är höger och vilken som är vänster. Därför vände jag på det och satte i den de markerat som höger i vänster öga och tvärtom. Det kändes dock inte helt rätt och jag har tyckt att jag har sett lite dåligt dessa dagar.

Idag ringde jag optikern och frågade vilka styrkor jag egentligen har på mina ögon. Dels ville jag veta om de hade förväxlat höger och vänster (eftersom jag är säker på att jag ser sämre på vänster), dels ville jag veta om jag överhuvudtaget fått med mig rätt linser (för jag har ju växlat tillbaka, men det är ändå inte bra). Jag fick svaret att det ska stämma det som de har angivit som höger och vänster. De har antecknat dessa styrkor utifrån vad Göteborg sa när de ringde och frågade. Däremot var jag välkommen in på ny synundersökning kostnadsfritt om linserna inte känns bra så att jag kan byta. Han skulle dock ringa Göteborg igen och dubbelkolla.

Fem minuter senare ringde han tillbaka och bad så hemskt mycket om ursäkt. Han hade kollat med Göteborg och styrkan på vänster öga ska vara mycket starkare än vad jag har fått. Optikern som ringde första gången hade hört fel på en siffra. Jätteknäppt, men det känns skönt att det är utrett nu. Det var inte jag som hade blivit tokig. Jag ser verkligen sämre på vänster öga och jag borde verkligen se bättre än vad jag har gjort de senaste dagarna, när jag har linser.

De har beställt nya linser med rätt styrka åt mig. Tills vidare får det bli glasögon. Jag ser bättre med dem, men framförallt slipper jag huvudvärken som jag har haft de senaste dagarna som jag har trott berodde på vätskebrist.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards