Alla inlägg den 3 september 2015

Av Erica - 3 september 2015 07:02


Min handväska har fallit isär i sina beståndsdelar. Det var det bästa handväska jag har haft på länge, även om den var lite liten. Jag var tvungen att köpa den minsta almanacka som fanns för 2015. Annars skulle den inte få plats i väskan. Nu har fodret trasat sönder och knappen ramlat av.


Nu har jag köpt en ny handväska som känns som att den ska kunna vara riktigt bra den också. Den är lite större än den andra, vilket är både bra och dåligt. Jag skulle kunna få plats med en större almanacka och lättare kunna lägga ner en extra bar eller något som jag behöver någon dag. Det är ju bra. Men den är lite klumpigare också för att den är större. Ibland guppar den mot benet när jag går.


Än så länge är jag nöjd med min väska överlag. Det bästa är att den har ett ytterfack också så att jag kan lägga nycklarna där jag alltid hittar dem. Och så är den snygg också!


 


Av Erica - 3 september 2015 06:51


Igår jobbade jag till kl 21 och nu kom jag till jobbet igen kl 06.30 På de nio och en halv timme jag var borta från jobbet hann jag med en hel del bra saker. Jag gick 8500 steg. Jag läste halva Super-Charlie för Neopold, sjöng Mors lilla Olle med alla fyra verserna och gjorde "Baka, baka liten kaka" med honom. Jag hann prata lite med Totte. Sist men inte minst hann jag sova sex timmar.


Då kan man undra varför Neopold var vaken överhuvudtaget någon gång mellan 21 och 06.30 Det var för att han hade gjort nr 2 i blöjan medan han sov, så vi väckte honom när jag kom hem kl 22 och bytte blöja. Då passade jag på att få lite vakentid med honom och läsa, sjunga och rimma. Mysigt!


Nu känner jag mig supertaggad att jobba ett långt pass igen. Det är roligt när man har mycket att göra och känner sig viktig. Fast det är mindre kul om man är stressad. Just nu är jag inte det. Jag är inställd på att jobba mycket den här perioden och då ska jag hinna det som är kvar att göra innan dead line på tisdag. Däremot är det jobbigt att internet krånglar nu på morgonen.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards