Alla inlägg den 30 november 2015

Av Erica - 30 november 2015 22:46


Valdemar har bestämt sig för att göra en julkalender här på bloggen i år igen! Ni som var med 2011 minns att han gjorde olika saker för att förbereda julen. I år är han ute efter det perfekta julpyntet.

Missa inte första luckan här på bloggen imorgon vid lunch! Varje dag runt klockan 12 kommer en ny lucka. Hoppas att ni följer med ända fram till jul!

Av Erica - 30 november 2015 13:28


Det är inte ofta jag har röda naglar, men nu fixade jag det lagom till första advent. På julen är det fint med rött, aldrig annars!

Av Erica - 30 november 2015 13:23


Nu har jag längtat ihjäl mig efter ultraljudet hur länge som helst! Det har nästan känts som att tiden står stilla. Men nu plötsligt är ultraljudsveckan nästan här.

Jag vände på bladet i min almanacka idag och tjuvkikade på nästa vecka då ultraljudet är på fredagen. Då såg jag, till min förvåning, att det händer två andra roliga saker nästa vecka också. Det ena är att Totte och jag ska på teater och se En man som heter Ove. Jag fick det av Totte i födelsedagspresent. Det andra är att jag, Totte, syrran och hennes man ska på Lucia Movie Night på lördag natt och vaka in lucia med tre filmer i rad på bio.

Den senaste månaden har jag längtat så mycket efter ultraljudet att jag har glömt bort att se fram emot de andra sakerna. Jag visste ju att de skulle ske, men jag trodde inte att allt var samma vecka. Jag har inte kunnat fokusera på något annat än ultraljudet och tänkte väl att jag skulle börja längta efter de andra sakerna när ultraljudet var klart. Men teatern är faktiskt innan ultraljudet.

Vad bra att jag upptäckte det här nu! Nu har jag en hel vecka på mig att längta efter teatern istället. Så kan jag låta ultraljudet hamna lite i skymundan tills det nästan är dags. Då kanske tiden går fortare också.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards