Alla inlägg den 7 mars 2016

Av Erica - 7 mars 2016 23:31



Idag har jag varit till vårdcentralen och träffat en läkare. Hon sa att jag har vattenansamlingar i ansiktet och öronen. Det är trycket som gör att jag har ont i ansiktet hela tiden. Skönt att veta vad det är! Men det suger att det inte blir bättre!

Om jag inte hade varit gravid kunde jag ha fått kortison-nässpray. Nu fick jag avsvällande tabletter istället. De funkar sådär. Efter att jag tagit första tabletten somnade jag i soffan och sov en bra stund. Det var skönt. Eventuellt var jag så utmattad att jag inte kunde låta bli att sova längre trots att det gör ont. Resten av dagen har det gjort ondare och ondare.

Nu när jag ska sova känns det helt omöjligt att jag ska kunna somna med den här smärtan. Tabletten jag tog på kvällen verkar inte ha gjort någonting alls. Vi får väl se hur det går.

För ovanlighetens skull har jag bestämt mig för att inte jobba något alls imorgon. Jag ska verkligen ta läkarens råd och ta det lugnt en dag. Sedan hoppas jag att det känns bättre, för jag vill verkligen jobba på onsdag. Men jag ska inte tänka på det imorgon, utan bara ta det lugnt.

Det jobbiga med att ta det lugn när man har ont i hela ansiktet, är att man inte kan ligga ner i soffan med kinden mot en kudde (ren smärta i kinden) och inte ägna dagen åt att sova (dunkande i hela ansiktet varje gång man slappnar av). Så jag vet inte riktigt hur jag ska få dagen att gå när jag "bara ska ta det lugnt". Får nog bli världens långsammaste promenad eller något, för när jag rör mig tänker jag inte lika mycket på ansiktet i alla fall.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards