Alla inlägg den 12 april 2016

Av Erica - 12 april 2016 10:23


I söndags hade vi barnvakt och skulle fixa hemma. Lite fix blev gjort, men vi ägnade även mer än en halvtimme åt att leta efter våra sommarskor, utan resultat. Vi letade i förrådet ute. Vi letade i förrådet under trappan. Vi letade i sovrummet som är fullt med flyttkartonger fortfarande. Vi letade i garderober runt om i huset. Vi letade till och med i hallen, i en löjlig förhoppning om att vi aldrig tagit undan sommarskorna utan bara gömt dem bakom vinterskorna på skohyllan. Som om vi inte skulle ha sett dem på hela vintern då. Nej, skorna var puts väck.

Senare på kvällen letade vi överallt igen, bara för att de måste finnas. Men inga skor den gången heller. Jag började undra om jag hade packat ner dem i en kasse i hallen och Totte trott att det var sopor och gått ut och slängt dem. Fasansfulla tanke! Mina relativt dyra Ecco-skor! Och mina unikt underbara flipflops som jag köpte i Grekland!

Igår kväll tittade vi i förrådet ute en tredje gång, när vi ändå var där och ställde undan något. Då tog det mig typ 10 sekunder, sedan hittade jag skorna i den här lådan:


Märkt "Sommarskor"!!! Hur kunde vi missa den tidigare!?! Den stod dessutom precis bredvid lådan med sommarjackor som vi tog in i söndags. Det är väl en ganska logiskt placering för sommarskor.

Förut var det ett mysterium hur skorna bara kunde ha gått upp i rök. Nu är det ett stort himla mysterium att vi lyckades med att inte hitta dem tidigare, fast de stod där mitt under näsan på oss! Jag är i alla fall glad att jag har mina sommarskor nu, så att jag inte behöver stå dubbelvikt med gravidmagen och knyta vinterskorna i all evighet längre!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2016 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards