Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Erica - 19 augusti 2009 19:53



Förkylningar är det värsta jag vet. När jag har mycket att göra hemma, men måste jobba, så blir jag ganska stressad. Det blir inte så mycket gjort hemma som jag vill, men då behöver jag i alla fall inte tänka på det hela dagen, för jag är på jobbet. Nu när jag är förkyld och hemma från jobbet blir jag tokstressad. Jag ligger bara hemma i soffan hela dagarna och ser allt som måste göras, men orkar inte ta tag i det. Det är som tortyr.


Så länge jag sover eller bara tittar på TV utan att tänka så går det ganska bra. Men i vissa stunder är jag tillräckligt frisk för att tänka ut hur man skulle kunna lösa en del saker här hemma. Då ligger jag och tänker på vilken sak man skulle kunna lägga var, var man kan sätta upp en viss hylla eller hur man ska dra en viss sladd så att den inte syns. Men sedan vill jag utföra, och då räcker inte orken till. Det är knappt att jag tar mig upp ur soffan för att hämta ett glas vatten om jag är törstig. Det är inte troligt att jag ska orka flytta runt, spika upp och dra omkring.


Jag tänker ibland att jag lika gärna kunde ha jobbat om jag ändå inte får något gjort här hemma. Men då tänker jag ju fel. Jag är inte hemma för att få något gjort. Jag är hemma för att jag inte orkar jobba. Det är alltså meningen att jag inte ska få någonting gjort någonstans när jag är sjuk. Detta är hemskt! Sedan blir det inte bättre när jag sneglar på Totte som sitter vid datorn och inte förstår skillnaden alls mellan att vara ledig och sjuk. För när han är hemma och sjuk gör han samma sak som när han är hemma och ledig: sitter vid datorn. Så är det inte för mig. För mig är det en enorm skillnad mellan att vara ledig och att vara sjuk. Jag får mer gjort hemma när jag jobbar än när jag är sjuk, för då orkar jag i alla fall ta tag i några saker före eller efter jobbet. När jag är sjuk blir ingenting gjort. Fy vad det är hemskt! Nu vill jag bli frisk.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards