Alla inlägg under december 2012

Av Erica - 27 december 2012 17:30


Idag har jag varit ensam hemma tillräckligt länge för att duscha OCH kolla på ett avsnitt Grey's anatomi. Lycka!


Av Erica - 24 december 2012 01:34


I år är första gången sedan jag flyttade hemifrån som jag har en julgran i mitt hem där jag bor. Julen firar vi hemma hos oss i vår nya familj. Det blir Neos första jul och alla hans far- och morföräldrar kommer. Det känns bra. Den värsta julstressen har lagt sig. Vi hann inte med allt och visst har det varit kaos, men nu känns det som en stämningsfull jul. Granen gör tricket!




Av Erica - 17 december 2012 11:22


Det här är mina nya skor! Konstigt nog var det Totte som uppmuntrade mig att köpa dem, trots att det är jättehög klack och han hatar att se kortare ut än mig. Nu återstår att se om dessa skor läcker in mindre vatten än mina gamla. Annars kan jag glädja mig med att jag i alla fall köpte dem på tokrea för bara 210:-.




Av Erica - 12 december 2012 22:34


Varje år brukar Totte gå på Lucia Movie Night med våra kompisar. Jag har antingen befunnit mig i annan stad än Göteborg eller i varje fall jobbat för mycket för att ha tid att vara vaken en hel natt. Men i år är jag föräldraledig och har barnvakt över natten, så nu äntligen ska jag följa med.


Det är förhandsvisning av tre filmer på SF. Filmerna är hemliga, men eftersom de inte kommit på bio än ska det inte finnas någon risk att man redan har sett dem. Jag hoppas på en thriller, en komedi och en action. Hoppas!




Av Erica - 6 december 2012 01:20


Neo och jag har nog samma typ av sömnproblem när det är dags att gå och lägga sig. Vi blir ledsna och smått panikslagna när vi blir lämnade ensamma utan aktivitet. Detta leder till att vi håller oss vakna och sysselsatta med allt som går att sysselsätta sig med så länge som möjligt, trots att vi egentligen är jättetrötta och bara vill sova.


I Neos fall yttrar sig detta i mycket fipplande med nappen i händerna i spjälsängen och ibland panikgråt när han förstår att jag tänker gå därifrån. I mitt fall handlar det mer om evigt fipplande med mobilen, en bok eller i värsta fall TV och emellanåt faktiskt även panikgråt när jag inser att Totte inte kommer att komma till sängen innan kl 3, 4, 5 den här natten heller.


Undrar om det här i fortsättningen går att lösa med att vi alla sover i den stora sängen tillsammans från kl 4? Eller är det så att Neo och jag måste bli trygga i oss själva, lägga ner nappen och mobiltelefonen, och bara låta sömnen komma? Vi är ju så väldigt trötta ändå!


Av Erica - 3 december 2012 00:02



Av Erica - 2 december 2012 23:59


De senaste två veckorna har varit helt galna. Jag har haft alldeles för mycket att göra på jobbet, för mycket att göra hemma och ingen tid att bara koppla av. Nu är jag äntligen färdig med min juridikkurs på jobbet. Nu känns det som att jag har tid att andas igen, och tid att komma på bra idéer.


Jag ska vara föräldraledig hela december. Det känns tråkigt att sluta jobba nu när det äntligen har lugnat ner sig lite och jag faktiskt skulle kunna vara lite kreativ på jobbet. Men det känns kul att jag har hela december på mig att komma på bra idéer inför julen!


Inte förrän nu när jag har tid att slappna av igen inser jag hur galet det verkligen har varit. Det har inte direkt blivit bättre hemma av att Totte (förmodligen omedvetet) tillämpar principen "om Erica inte gör något åt hushållet så gör inte jag heller det". När jag jobbar mycket blir det alltså dubbelt så mycket att göra hemma också.


Nu ska jag ägna de närmaste dagarna åt att hitta en bra rutin åt mig och Neo, så att det alltid går smidigt med matning, tupplur och nattning. Bebisar mår bra av rutiner, sägs det, och jag tycker också om rutiner.


Vi har firat in min föräldraledighet med första adventsfika idag. Neo är jättesöt i sin pepparkaksdräkt!




Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards