Alla inlägg under februari 2016

Av Erica - 21 februari 2016 10:42


Det har varit en period av dålig sömn sedan magen blev för stor för att ligga på mage och sova. Jag har vaknat varje gång jag vill vända mig och då oftast fått hejda mig själv från att lägga mig på mage. När man inte är gravid vänder man ju sig i sömnen flera gånger per natt, men nu har jag alltså vaknat alla dessa gånger och fått kämpa mig in i ny position med den stora magen.

Den senaste veckan har jag dock sovit bättre. Jag vaknar inte och vänder mig. Men jag vänder mig inte i sömnen heller. Jag ligger helt enkelt still och sover. Det känns lite oroväckande. Kan man inte få liggsår av att ligga still för länge? Lyckligtvis vaknar jag fortfarande med ungefär fyra timmars mellanrum och är kissnödig. Då passar jag på att byta sovställning efter att jag varit på toa.


I natt låg jag på vänster sida och sov i fyra timmar. Det känns skumt, nästan overkligt, att vakna och ligga kvar exakt så som man somnade. Efter att jag kissat lade jag mig på höger sida och sov knappt tre timmar innan jag blev kissnödig igen. Sedan låg jag på rygg resten av natten. Skönt att få sova i så pass långa block igen!

Av Erica - 20 februari 2016 11:14


Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jag älskar utsikten från min säng!


Himmel och träd får mig att känna mig ett med naturen. Det känns också som hemma på riktigt i och med att vi bodde med skogen precis bakom huset hela min skoltid.

Lyktstolparna och vägskyltarna som skymtar i nederkant får mig att känna mig delaktig i samhället. Jag befinner mig inte ensam mitt ute i skogen. Det finns folk i rörelse utanför mitt fönster. Det är en perfekt kombination.

Om jag lägger mig med huvudet lite högre kan jag se när bilar åker förbi ute på den "stora" vägen också. Men det är sällan någon svänger in här på vägen utanför huset. Det känns också bra. Jag ser aktiviteten, men blir inte direkt inblandad i den.

Om vi skulle flytta blir det absolut svåraste att ersätta, min utsikt från sängen. Det ger mig så mycket ro och delaktighet. Jag trivs verkligen just precis här!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards