Alla inlägg under maj 2012

Av Erica - 13 maj 2012 20:48


Hur kan man inte veta vilka Piff och Puff är? Hur kan man anse att Michael Jackson är en gammal gubbe som dog innan man föddes? Hur kan man aldrig ha hört låten "Blinka lilla stjärna där"?


Hur kan man bajsa bland folk utan att vara generad? Hur kan man inte säga till när man är för varm? Hur kan något som ligger 30 cm bort vara omöjligt att få tag på?


Hur kan man aldrig ha ätit glass? Hur kan man inte känna till några andra städer? Hur kan man inte tycka om att sola?


Hur kan man tro att Totte har alla de rätta svaren? Hur kan man vilja vara med Erica dygnet runt? Hur kan man inte vilja vara självständig?


Det är så enkla saker. Men svaret är lika enkelt: När man bara är 4 veckor gammal så är det bara så. Förhoppningsvis kommer mycket av det här ändras. Men Micheal Jackson kommer alltid att vara en gubbe som dog innan Neo föddes. Världen är konstig ibland!

Av Erica - 3 maj 2012 00:25


De första två veckorna med Neo har gått både långsamt och fort. Det känns som att det var evigheter sedan jag var på jobbet och evigheter sedan jag hade gravidmage och svullna fötter. Det känns också som att Neo alltid har funnits och jag kan inte föreställa mig att det bara var två veckor sedan jag inte ens visste hur han ser ut, eller någonsin hade hört hans söta ljud. Men det känns som sagt som att det har gått väldigt fort också. Flera gånger har jag vaknat upp med en ambition att göra något den dagen (t.ex. operera Valdemars höft så att han kan få leka med Neo) men efter att matningarna av Neo har avlöst varandra, utan att man hinner något mer än att äta själv däremellan, så är klockan plötsligt åtta på kvällen och dagen har försvunnit i ett nafs utan att man fick något gjort.


På det sättet är det som folk har varnat för. Man hinner inte med någonting. Men jag tror att folk som varnade för det menade vanliga, ammande bebisar. Vi har haft det så medan vi har sondmatat och bröstpumpat. Nu, de här senaste dagarna sedan han blev av med sonden och jag "bara" har behövt amma, har det känts riktigt soft. Jag har både hunnit gå på BodyPump och gå ner med vinterjackorna i källaren idag.


Det känns egentligen inte som att det skulle vara något problem alls att börja jobba nu, efter två veckor, som jag har sagt hela tiden. Men Neo är fortfarande inskriven på sjukhus, så jag och Totte VAB:ar förstås så länge han behöver oss. Sedan vill jag ju ha mina två veckor föräldraledighet också, så att Tottes pappadagar inte går till spillo. Men egentligen är jag sugen på att börja jobba igen och det skulle nog gå bra för Neo också. Totte matade honom ur flaska idag för första gången och det gick bra, så jag behöver nog inte ens jobba hemifrån till 100% om jag behövs på kontoret!


Precis som jag misstänkte är det inga konstigheter. Inga ologiska lustar att gå omkring hemma och lata mig ett år. Ingen oro för att Totte inte skulle kunna ta hand om Neo själv. Bara en oerhörd kärlek till denna lilla söting som sitter i mitt knä. Jag vet att han alltid kommer att vara med minst en förälder som älskar honom. Jag kan lika gärna jobba halva veckan, för jag är övertygad om att det bästa för honom är om den föräldern inte alltid är jag.


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards