Alla inlägg under november 2012

Av Erica - 17 november 2012 00:04


Klockan sex i morse var jag på jobbet, inte åkte till jobbet, inte gick upp för att åka till jobbet, jag var framme på jobbet klockan sex. Det tar 40 minuter att ta sig till jobbet. Sedan klockan ringde i natt har allting gått av bara farten. Jag inser att det har varit både mer effektivt och roligare än att vänta med att göra saker tills man faktiskt orkar.


På jobbet lyckades jag städa mitt skrivbord, av bara farten, när jag letade bland mina papper i morse. Och innan arbetsdagen var slut hade jag tillsammans med en kollega planerat en juridikkurs som jag ska hålla i nästa år, av bara farten.


På väg hem köpte jag vin, av bara farten och kom på att jag skulle göra efterrätt. När jag kom hem slog jag in Neos sjumånaderspresent pyssligt och fint, av bara farten. Sedan svängde jag ihop en vit chokladmousse, av bara farten, medan jag och Totte drack vin.


Sist, men inte minst, läste jag instruktionerna till Neos nya kladdskydd till iPhone, av bara farten, och kapslade in min mobil, så att han kunde börja använda den direkt. Det är olikt mig. Jag brukar vilja läsa instruktionerna noga till nya saker och jag tycker att det är jobbigt att läsa noga, så jag brukar alltid spara det till "sen när jag har ork", med följden att den nya saken inte får användas direkt. Nu visste jag att "sen" inte nödvändigtvis är en tidpunkt då jag "har ork", så jag läste dem noga nu på en fång istället!


Nu hoppas jag att jag somnar, av bara farten, för jag är verkligen fruktansvärt trött!



Av Erica - 7 november 2012 16:38


Totte och jag åkte tillsammans och lämnade Neo hos Tottes mormor och morfar imorse innan vi tog oss till respektive jobb. Jag jobbar bara 50% idag och är föräldraledig 50%. Därmed var det tänkt att det var jag som skulle hämta Neo efter lunch.


Men jag hade som vanligt mycket att göra, så jag jobbade 2 timmar extra innan jag gav mig av. Totte hade inte lika mycket att göra på jobbet, så han bestämde sig för att jobba 2 timmar mindre än tänkt. Vi jobbade alltså båda 75% idag.


Nu när vi tillsammans har hämtat Neo är det jag som har jobb med mig hem. Totte är färdig för dagen och kan göra vad han vill. Jag måste ta hand om Neo för att med gott samvete kunna ta ut min föräldrapenning. Samtidigt måste jag jobba för att inte få panik imorgon på jobbet.


Känns lite typiskt mig och Totte. Jag gör allt 25% extra och hand gör allt 25% mindre än nödvändigt. Det är bra att man är olika!


Av Erica - 4 november 2012 11:20


Min gamla trogna kakform har sett sina bästa dagar. Nu byter jag ut den mot en ny, ljusgrön form!




Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards