Alla inlägg under december 2016

Av Erica - 25 december 2016 02:28


I lucka 24 hittade vi lördagsgodis. Neo fick en tomtepez och Iza fick en yoghurt smoothie. De blev båda nöjda!

Jag är glad att jag gjorde den här kalendern till barnen. Allt har inte fallit dem i smaken, men julen handlar om gemenskap och julstämning och det tycker jag att den har bidragit till. Mina favoriter har varit pysslen och baken. Neos favoriter har varit lördagsgodiset och allt där man fick öppna paket. Izas favorit är ramen med bilderna. Den vill hon krypa fram till så fort hon får tillfälle.

Vi önskar er alla en God Jul!

Av Erica - 23 december 2016 20:41


I lucka 23 hittade vi pyssel till julgranen, nämligen flätade hjärtan. Neo klippte själv en liten bit, men sedan ville han att jag skulle klippa resten. Han var oväntat bra på att fläta hjärtat, trots mina bristfälliga förklaringar. Vi gjorde varsitt hjärta medan Iza sov på pappas bröst bredvid granen.

Av Erica - 22 december 2016 12:00


I lucka 22 hittade vi bilder på Iza och tomteluvor. Neo ville inte sätta in Iza i sin ram, men gick till slut med på det om han fick sätta tomteluvan för ansiktet, så som han har gjort med bilden på Totte. När han var klar och upptäckte att Izas ansikte syntes ändå blev han jätteledsen och ville göra om. Det fick han inte!

Av Erica - 21 december 2016 14:15


Mamma, syrran och jag bodde på hotell när vi var i Göteborg över helgen. Totte och barnen bodde hemma hos Tottes föräldrar och jag gjorde dem sällskap när mamma och syster hade åkt hem.


Vi hann med mycket på de få dagarna. Bäst var att ligga i sängen på hotellet och ha både tid och ork att läsa bok. Näst bäst var att ta ett glas vin i hotellbaren. Det är sådant man uppskattar när man är småbarnsförälder.


Här är några bilder från Jul på Liseberg, Haga, Teslabutiken och Nordstans bästa frozen yoghurt-ställe. Neo vann en sköldpadda på Liseberg och insisterad på att få en mindre än han hade rätt till. Mindre är ju alltid gulligare!


               

Av Erica - 21 december 2016 12:00


I lucka 21 hittade vi receptet på Oreo cake pops. Neo blev jätteglad och ville absolut vara med och baka minsta detalj, trots att klockan blev mycket. Det var en riktigt lyckad lucka!

Av Erica - 20 december 2016 12:00


I lucka 20 hittade vi texten till Nu har vi ljus. Jag sjöng, Neo trummade och Iza försökte nå papperet med texten. Det var ganska lyckat, tyckte jag!


 

Av Erica - 19 december 2016 12:00


I lucka 19 hittade vi leksaker, för ovanlighetens skull. Neo fick en drake och Iza fick ett pussel. Det var en lyckad lucka!

Av Erica - 18 december 2016 12:00


I lucka 18 hittade Neo en pysselbok med klistermärken och Iza en luckbok om en hund som firar jul.

 

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards