Alla inlägg under oktober 2011

Av Erica - 30 oktober 2011 22:56


Lilla älskling inuti,

tar min hela energi.

Fast jag sover, vilar, drömmer,

gör du att jag inte glömmer.


Hungern växer mer och mer,

äter allt jag kan få ner.

Näringen som du behöver,

för jag väldigt gärna över.


Hoppas att du har det bra,

där du gottar dig idá.

Längtar tills den dag jag ser dig,

och den glädje som du ger mig.

Av Erica - 30 oktober 2011 22:50


Halloween firades egentligen bara av Valdemar i den här familjen. Men han slog å andra sidan på stort och klädde ut sig till läskig mumie. Vi andra hade inflyttningsfest och var inte utklädda. Trots detta hade Totte lovat ett fint pris till den med bäst utklädnad. Detta ledde till att en person kom i löständer och peruk.


Några tyckte att Valdemar skulle vinna priset, för han var faktiskt den enda som hade full utstyrsel på sig. Men vissa andra tyckte inte att han räknades. Jag vet inte varför han inte skulle räknas. Det kanske var för att han inte drack alkohol eller något.


Priset var ett glas 25-årig whiskey, så Valdemar var rätt glad att han slapp vinna till slut. Men både han och jag vet ju ändå att han faktiskt hade bäst utklädnad. Jag vet inte vad han ska hitta på nästa år för att slå den.


      

Av Erica - 24 oktober 2011 21:22


Valdemar satt på sänggaveln igår kväll när jag gick och la mig. Totte är i Barcelona, och när Totte inte är med brukar Valdis få sova med mig i sängen. Men nu såg han ut att trivas så bra på gaveln, så jag frågade inte honom om han ville vara med.


Men när jag precis hade lagt mig och rättade till kudden som låg lutad mot gaveln, så hoppade Valdemar ner till mig i sängen. Han ville alltså sova med mig ändå. Självklart fick han göra det! Jag blev bara glad att han ville det så gärna att han till och med hoppade ner i sängen själv, utan att jag hämtade honom.


Alla andra gosedjur satt kvar på gaveln. De är inte lika kramiga som Valdemar. De trivs bra på gaveln. Fast ibland pussar jag lite på dem också, så att de inte ska bli avundsjuka. Alla får vara med om de vill, det är bara att hoppa ner i sängen!

Av Erica - 3 oktober 2011 00:02


Med nya skor på fötterna gav jag mig ut och dansade igår. Det var en rolig kväll med trevligt sällskap och mestadels bra musik. Mina skor är jag helnöjd med, trots att de klämmer åt lite som alla mina skor gör i början, för att jag har så breda fötter. Jag upptäckte dock ett problem under kvällens gång.


Efter en stund på dansgolvet började folk runt om oss tappa glas och flaskor på golvet. Det här ledde förstås till krossat glas på dansgolvet, i vanlig ordning. Jag brukar aldrig tycka om att dansa på glaskross, men just igår kväll tyckte jag att det var extra obehagligt. Jag vet inte om det har med skorna att göra. Varje glasbit kändes som en stor sten som jag stod och balanserade uppe på. Jag kunde inte koncentrera mig förrän jag hade skrapat bort glaset, varje gång jag råkade trampa på det.


Möjligen kändes det värre än det var för att mina skor har kilklack. Glaset har med andra ord ingenstans att ta vägen under min fot, utan att jag känner det. Om jag hade haft vanliga klackar på skorna skulle jag inte märka något alls om glaset låg på golvet mellan klacken och framskon. Trampade jag på glaset med klacken skulle balansen bara påverkas litegrann, annars skulle jag mest bara känna att klacken var lite högre. Nu fick jag glas under mitten på skon hela tiden så att skon blev lika obalanserad som en gungbräda. Det är nog bättre med vanliga klackar på dansgolvet. Jag ska ha det nästa gång!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards