Alla inlägg under januari 2013

Av Erica - 30 januari 2013 21:32


Här är en bild från den rastplats där Neo inte hade sönder en tallrik!




Av Erica - 30 januari 2013 21:28


Vi var i Uppsala i helgen. Det var kul, men gick alldeles för fort. Här är några bilder från resan!




Av Erica - 25 januari 2013 07:53


Äntligen har vi kastat ut julgranen! Vi hade redan plundrat den och slutat vattna den, men just att få ut den ur lägenheten tog tid. Tack Totte för att du fixade det!




Av Erica - 21 januari 2013 22:52


Se vad fin den är!




Av Erica - 21 januari 2013 22:50


Här ser ni det färdiga resultatet av bakandet:





Av Erica - 21 januari 2013 21:09


Jag bakar, för första gången på länge. Den här julen hade jag ju inte ens tid att baka mina vanliga julkakor, men nu tar jag i alla fall igen det lite grann genom att spontanbaka en måndag. Egentligen har jag förstås inte tid att baka nu heller, men idag får nöje gå före sömn och jobb för en gångs skull!




Av Erica - 17 januari 2013 09:50


Jag var i Leksand igår på möte med jobbet. Tydligen har företaget en loge där, så vi stannade och kollade på en ishockeymatch. Chefen köpte en nyckelring åt mig i pausen. Han tyckte väl att jag inte var tillräckligt tydlig med vilket lag jag hejade på.


Jag måste erkänna att det var lite roligare att kolla på matchen när jag engagerade mig smått i vem jag ville se som vinnare. Sista tio minuterna var extra spännande för att Leksand ledde med ett mål och var nära att förlora ledningen flera gånger. Men det höll, så "vi" vann matchen.


Det återstå att se hur länge jag förblir ett Leksand-fan. Inte för att jag har några planer på att heja på något annat lag, men det finns risk för att jag går tillbaka till att helt enkelt inte bry mig alls, rätt snart.



Av Erica - 17 januari 2013 09:37


Med blandade känslor byter jag tåg efter min första resa med SJ3000. När jag klev på blev jag imponerad av de breda dörrarna och de generösa utrymmena för bagage. Men när jag väl hade satt mig ner blev jag besviken av de smala sätena. De kändes inte lika rejäla som sätena i det X2000-tåg jag sitter på nu.


Mellan fönstret och sätet närmast fönstret fanns en liten hylla som skulle ha varit perfekt för min handväska. Tyvärr satt jag vid gången och var avundsjuk så det hjälpte inte mig den här gången. Det har förstås alltid varit lite lyxigare att sitta vid fönstret, för att det finns ett fönster där och eventuellt en extra krok på väggen för jackan. Nu kändes det dock som en mer betydlig skillnad mellan de två platserna. Jag upplevde nästan min gångplats sämre än en X2000-plats (som inte heller har hylla för handväska) bara för att jag var tvungen att sitta så nära lyxen och ändå inte få den själv. Skulle jag få fönsterplats nästa gång är jag dock inte helt övertygad om att lyckan är total. Jag brukar gärna luta huvudet mot fönstret när jag sover på tåget. Det blir svårt när sätet inte är intill fönstret.


Bistro, toalett och det omtalade mediasystemet är av mig fortfarande outforskade områden. Jag ville bara sova denna resa, så då gjorde jag det. Förhoppningsvis får jag anledning att åka SJ3000 snart igen, för jag vill bli klar med min utvärdering och just nu vet jag inte riktigt vad jag tycker!


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards