Alla inlägg under augusti 2015

Av Erica - 31 augusti 2015 22:36


Nu är det den där tiden på året igen när jag har som mest att göra på jobbet. Jag jobbade både lördag och söndag. Idag har jag inte träffat min son i vaket tillstånd. Troligtvis blir det fler sådana dagar innan dead line 8:e september.

Det bästa är att jag älskar det! Det är så underbart att ha supermycket att göra och verkligen få ägna varje vaken sekund åt att göra det. Jag får full förståelse från alla håll att jag inte kan hämta på förskolan och inte har tid att tvätta. Det är bara full fokus på jobbet som gäller!

Lite fokus är det på att springa också för jag tränar ju inför Tjejmilen, men det ger mig bara mer energi. Maten är det inte så mycket fokus på för jag äter helt enkelt måltidsersättning när Totte inte har fixat någon matlåda. Ingen fara på taket alls! Det är nästan lika skönt nu som förra året när jag gick på bara måltidsersättning hela slutspurten.

Frågan är bara hur länge jag står ut med att inte få träffa den här när han är vaken:

Av Erica - 29 augusti 2015 08:54


Min bloggfrekvens har inte varit särskilt stor sedan ett år tillbaka. Det sammanfaller ganska bra med när jag gick med i Itrim. En anledning till att jag inte har kunnat blogga lika mycket är att jag går 12 000 steg varje dag, så det är svårt att hinna med stillasittande aktiviteter förutom jobbet. Men det är inte hela sanningen.


De praktiska anledningarna till att jag inte har bloggat så mycket är:

  • Mina 12 000 steg om dagen
  • Att vi har flyttat från Göteborg till Uppsala och inte kommit i ordning än
  • Nya rutiner med hämtning på förskolan som inte ger mycket tid över till bloggande
  • Instagram och Facebook får många av de bilder med korta kommentarer jag förut lade upp på bloggen

 

Förutom detta finns det en rad saker i mitt liv det senaste året som jag inte vill skriva om på bloggen. Det är dessa saker som i stort sett har varit det enda jag tänkt på det senaste året och det enda jag har sysslat med, så det har inte funnits något annat jag kommit på att blogga om heller. Nästan allt jag har gjort och tänkt det senaste året har varit sådant som jag inte vill blogga om, så det fanns inget kvar att skriva här. Men jag har haft ett enormt behov av att prata och skriva om dessa saker, så ni som känner mig har fått höra ganska mycket om detta när vi träffats och min privata dagbok har blivit längre än någonsin. Jag tycker att det är tråkigt att inte blogga när jag tänker något och vill få det ur mig. En del saker har börjat ordna upp sig nu, så förhoppningsvis kan jag blogga mer framöver om bara de praktiska begränsningarna löser sig.


De saker jag inte vill blogga om är:

  • Min situation på jobbet
  • Detaljer i min Itrim-resa
  • Tottes och mina meningsskiljaktigheter
  • Neos icke-existerande syskon

 

På jobbet har jag haft en så ohållbar situation att jag har mått rejält dåligt. Det har ordnat upp sig nu när jag har fått en ny chef från och med den här månaden. Jag har inte velat skriva så mycket om detta för det jag har tänkt (och sagt till mina nära och kära) är ganska onda ord om en viss person och även om jag var tvungen att få ur mig den frustrationen så vill jag inte hänga ut någon på min blogg och måla upp en dålig bild av den personen. Det är inte rättvist när jag bara kan ge min version av hela historien. Nu är jag dock glad att det är över och jag trivs bättre än någonsin på jobbet igen.


Min viktresa på Itrim har i stort sett gått bra, även om den kantats av några fartgupp som hänger ihop med den period på jobbet jag mådde som sämst. Totalt gick jag ner 35 kg och nådde min målvikt i april. Efter april har det svåra varit att hitta bra rutiner som gör att jag varken går upp eller ner i vikt. Det har inneburit en del upp och en del ner medan jag försöker hitta rätt läge. Under sommaren blev det också en del upp, men inte mer än jag kan hantera nu i höst. Den här resan går åt rätt håll om man ser på det stora perspektivet. Det har jag inget emot att blogga om. Mina tankar fastnar dock ofta på vad vågen säger just den lördag jag ställer mig på den. (Jag väger mig varje lördag morgon.) Jag kan bli jättefrustrerad om jag har gått upp lite, eller inte gått ner tillräckligt mycket just den senaste veckan. Detta vill jag inte blogga om. Dels för att det är helt ointressant i det stora hela, dels för att jag fortfarande känner olust över att berätta för folk vad jag väger.


Totte och jag har jobbat mycket med att kommunicera bättre med varandra och hitta en vardag där båda (plus Neo) känner att de trivs och har möjlighet att göra det de vill samtidigt som det som måste göras blir gjort. Ibland känns det helt hopplöst och ibland känns det hur lätt som helst. Det här vill jag inte heller blogga om nu när det går i rätt riktning. Jag vill att vi ska få jobba med detta i fred. Sedan kan jag börja skriva beröm till Totte här på bloggen när jag känner mig lycklig över allt han gör för mig, utan att det grusas av sådant han gör som får mig att känna mig ensam och vilse.


Jag vill inte prata om varför Neo inte har några syskon. Jag vill inte pratat om varför jag inte vill prata om varför Neo inte har några syskon. Jag vet inte varför jag inte vill prata om varför Neo inte har några syskon, och det vill jag inte prata om heller. Jag vet inte ens om jag vet varför Neo inte har några syskon. Det enda jag vill meddela är att jag alltid har velat ha minst fyra barn och den drömmen har inte förändrats. Nu vill jag inte prata något mer om det heller.


Nu när det ändå känns mycket bättre i vissa avseenden ska jag ta mig tid att blogga om vadsomhelst vilken dag som helst. Jag tycker bäst om att skriva om mina innersta tankar, men när dessa inte är öppna för allmänheten kan jag i alla fall blogga om vad jag gjorde i torsdags. Kanske känns det bra att åtminstone skriva något igen.


   

Av Erica - 17 augusti 2015 07:32


Den här sommaren var Totte, jag och Neo i Grekland på semester i två veckor. Det var helt underbart! Bäst var att det bara var vi tre och att vi var där i just två veckor.

På smekmånaden var vi ju borta en hel månad (inte fyra veckor, utan 31 dagar, hela juli). Det är jag jättenöjd med eftersom det var smekmånad, men på ett sätt känns det som att det var lite för länge. Andra gånger har vi bara varit borta en vecka. Det är för kort. Då måste man åka hem precis när man har kommit in i rutinerna och börjat njuta och slappna av, när man har hittat sina favoritställen. Det är som att äta från en buffé och när man har tagit lite av allt och smakat så att man vet vad man vill ta mer av då stänger buffén och man får inte gå en andra gång.

Två veckor är precis lagom. Då hinner man slappna av och ta det lugnt, men hinner ändå gör allt man känner för. Vi hyrde bil i tre dagar utan att göra av med halva semestern på att åka bil. Det var perfekt!

Mina två favoritpojkar i hela världen visade sig också vara det perfekta resesällskapet. Bus, lek, mys och bokläsning med Neo varvades med intellektuella samtal, mys och god mat med Totte. Dessutom fick jag tid till mig själv för att träna och läsa bok.

Ofta när man åker med fler personer blir det väldigt många viljor som ska försöka samsas och mycket planering för att alla ska lyckas vara på samma ställe samtidigt. Jag blir trött av sådant. Även om jag också har saker jag vill göra brukar jag tappa bort mig själv då och bara försöka se till att alla har fått säga sitt. Ofta ägnar jag även hela semestern åt att försöka ta reda på vad som gäller eftersom jag blir illa till mods när ingenting någonsin blir bestämt förrän man plötsligt gör det. Nu hade vi lagom få viljor som skulle samsas och planerade i lagom takt så att man i alla fall visste kvällen innan vad planen för nästa dag var.

Nu känns det ganska bra att komma in i vardagen igen. Jag har jobbat en vecka, men Neo var hos sin farmor och farfar då, så det är inte förrän nu det känns som vardag. Greklandssemester kommer nog få mig att må bra långt in på hösten. Jag önskar att vi kan åka på liknande semester varje år!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards