Alla inlägg under september 2015

Av Erica - 23 september 2015 07:25


Morgonen blev så bra som jag hade hoppats på. Neo sjöng i alla fall första strofen och Totte fortsatte tills de gick ihop och hurrade på slutet.

Nu blir det teater i december. Jag fick biljetter till En man som heter Ove av Totte. Superroligt! Jag ser fram emot det jättemycket!

Dessutom fick jag en ny kastrull (eftersom min gamla favoritkastrull har blivit sliten), en fin vas som jag hade önskat mig och underbart gröna servetter. Neo kom även med en hjärtprickig låda full med mina gamla saker som jag inte packat upp än. Det fanns en del spännande saker däri också som jag tagit fram nu. En jättebra morgon!

Av Erica - 22 september 2015 23:55


Imorgon är ingen vanlig dag, för imorgon är Ericans födelsedag. För första gången på många år känner jag mig riktigt förväntansfull. Inte för att jag tror att det kommer att hända så jättemycket imorgon, men ändå. Det känns roligt att inte veta vad som händer, men ändå veta att något är på gång. Totte har flaggat för att jag får åka senare till jobbet. Det blir långfrukost med andra ord.

I vanliga fall brukar jag längta mer efter Tottes födelsedagar, för då är det ju mina planer som ska förverkligas. Jag är uppspelt dagen innan för att jag undrar om mina planer ska gå i lås. Men i år är jag alltså uppspelt över min egen födelsedag. Det känns lite som när jag var liten och låg och tänkte på vad jag skulle få i födelsedagspresent. Jag kan inte somna och känner mig glad och nyfiken.

Nu ska jag släcka lampan och göra ett försök att sova. Vi får se hur många gånger jag vaknar i natt och lyssnar om det är dags att bli sjungen för. Det här är nog den bästa känslan, dagen innan det egentligen händer och allt fortfarande är möjligt. Idag tror jag fortfarande att Neo ska sjunga "Ja må du leva" för mig så gulligt som bara han kan. Idag tror jag fortfarande att Totte har kommit på den bästa presenten någonsin.

Av Erica - 17 september 2015 07:59


Återigen har jag bevisat för mig själv att jag behöver nio timmars sömn. Jag jobbar hemifrån idag och ställde inte klockan. Då vaknade jag av mig själv 07.52, ganska exakt nio timmar efter att jag somnade. Synd att jag väldigt sällan har tid att sova nio timmar en vanlig natt!

Av Erica - 15 september 2015 23:04



Det är Neo som har tagit det här fotot på mig. Han är bättre fotograf än sin far. Det är inte suddigt och motivet fyller ut bilden bra. När Totte tar kort på mig är det ofta en halv ocean av vägg ovanför huvudet på mig eller golv framför fötterna. Roligt att Neo lyckades så bra!

Av Erica - 11 september 2015 00:06


Den intensiva perioden på jobbet är över och jag får äntligen lite mer tid till mig själv och till Neo. Imorgon ska jag vara kompledig för att börja ta ut all den tid jag har jobbat över. Neo och jag ska hitta på lite olika, roliga saker.


På jobbet händer det nya roliga saker också, så jag är inte på något sätt less på att jobba. Det är bara skänt att vara klar med just det projekt jag har jobbat med de senaste månaderna. Nu är jag jättetaggad att ta tag i mina nya arbetsuppgifter och framförallt ser jag fram emot att jobba ihop med min nya chef.



Av Erica - 10 september 2015 23:55


Prinsessplånboken har jag haft i många år nu och det är den plånbok jag har varit mest nöjd med någonsin. Den är bara en rektangelformad tygpåse, men den har varit perfekt att ha alla mina kontokort i och några sedlar. Jag behöver inte en massa olika fack att krångla med och mynt kan jag slänga rakt ner i handväskan om jag nu har några. Oftast ger jag bort mynten till Neo varje gång jag kommer hem med mynt, så får han lägga dem i sina sparbössor.


Nu kände jag dock att det var dags för en uppdatering, även om jag som sagt är jättenöjd med prinsessplånboken. Men ny, större handväska har jag också plats med aningen större plånbok. Framförallt kände jag att det var dags för en vuxnare version. Jag tycket fortfarande att det är fint och roligt med klarrosa och prinsessmönster, men jag är samtidigt vuxen nog idag att tycka att det även kan vara fint och rogivande med en mjukare rosa version utan tryck.


Den nya plånboken har också bara ett fack och dragkedja upptill, så den följer samma koncept, vilket jag gillar skarpt. Den är lite större vilket gör att jag får plats bättre med hundralappar när jag bara viker dem en gång. Tyvärr åker korten omkring lite fram och tillbaka också för att den är större, men de kan inte byta plats, så det är bara en estetisk fråga att de inte ligger perfekt i linje alltid när jag öppnar plånboken. Totalt sett är jag nöjd!


Av Erica - 10 september 2015 23:37


Tjejmilen 2015 visade sig bli ett underbart lopp! Jag var rejält taggad, i bättre form än någonsin och hade Totte och Neo med som peppade mig. Det var inte alls sådär jobbigt att springa som det har varit de två gånger tidigare när jag har sprungit Tjejmilen. Jag tänkte inte en enda gång under loppet: "Varför utsätter jag mig för det här? Det är hemskt!". Det måste vara för att jag har tränat mycket mer inför loppet den här gången.


Min tid är jag riktigt nöjd med 60 minuter och 10 sekunder. Lite snabbare så hade jag varit under en timme. Helt otroligt! Jag siktade ju på under 65 minuter, så det här var ändå rejält mycket bättre.


Som vanligt var dettrångt i början och jag kände att jag kunde ha sprungit fortare om det inte var så mycket folk i vägen. Trots det var det ändå skönt att ha tjejer jag kunde ta rygg på hela tiden. Det värsta var att det blev hyfsat trångt igen sista 500 meterna, efter det långa uppförsbacken. Då hade jag bara velat släppa loss och spurta hela vägen in i mål, men det var packat med tjejer, så det blev kryssande och bromsande istället. Det var nog där jag tappade de tio sekunder jag hade behövt ta in för att komma under en timme.


På det stora hela är jag oerhört nöjd med dagen! Inte bara med loppet, utan med hela dagen!


   

Av Erica - 3 september 2015 07:02


Min handväska har fallit isär i sina beståndsdelar. Det var det bästa handväska jag har haft på länge, även om den var lite liten. Jag var tvungen att köpa den minsta almanacka som fanns för 2015. Annars skulle den inte få plats i väskan. Nu har fodret trasat sönder och knappen ramlat av.


Nu har jag köpt en ny handväska som känns som att den ska kunna vara riktigt bra den också. Den är lite större än den andra, vilket är både bra och dåligt. Jag skulle kunna få plats med en större almanacka och lättare kunna lägga ner en extra bar eller något som jag behöver någon dag. Det är ju bra. Men den är lite klumpigare också för att den är större. Ibland guppar den mot benet när jag går.


Än så länge är jag nöjd med min väska överlag. Det bästa är att den har ett ytterfack också så att jag kan lägga nycklarna där jag alltid hittar dem. Och så är den snygg också!


 


Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards