Alla inlägg under november 2014

Av Erica - 17 november 2014 05:53


De senaste tre månaderna har jag inte bloggat särskilt frekvent. Man kan undra varför. Är det inte kul att blogga längre? Jo, det är det!

I augusti hände två saker som gjorde att jag har haft väldigt lite tid för mig själv på sistone. Det ena var att Totte slutade spela datorspel. Wohoo! Jag jublar med hela kroppen! Det är underbart och jag älskar det! Men det betyder samtidigt att jag inte längre har tre timmar för mig själv varje kväll när Neo har gått och lagt sig. Så det som har hänt är att jag har umgåtts med min man istället för att blogga.

Det andra som har hänt är att jag och Totte har gått minst tiotusen steg om dagen sedan vi började på Itrim. Med tanke på att vi båda har stillasittande jobb så blir det rätt så långa promenader på fritiden. Om jag skulle ha lite tid för mig själv på kvällen så är det oftast för att jag har gått ut på en promenad ensam. Och det går inte jättebra att kombinera det med bloggande. Dessutom har jag ett sömnmål på Itrim som gör att jag släcker lampan 22.30 och får inte läsa, blogga eller prata något mer, utan ska sova.

Det finns massor av saker jag hade velat blogga om de senaste månaderna. En del saker finns med bild på Facebook eller Instagram, till exempel tårtan jag bakade när jag fyllde år. Det största som har hänt är dock att vi är på väg att flytta till Uppsala. Vi har sålt radhuset i Göteborg och köpt en villa i Uppsala. Totte har fått jobb utanför Uppsala. Vi flyttar efter årsskiftet. Det känns så sjukt bra att flytta tillbaka till alla mina vänner, syskon och föräldrar! Samtidigt känns det som en nystart för ingenting är ju som när jag bodde i Uppsala sist. Det känns bra!

Troligen kommer jag inte ha tid att blogga särskilt mycket de kommande månaderna heller. Det är mycket att gör med flytten. Och situationen med datorspelandet och Itrim ska förhoppningsvis inte förändras. Men jag kanske blir lite bättre på att snika åt mig lite tid.

Av Erica - 11 november 2014 08:50

Fredrik Backman var på Uppsala Stadsbibliotek när jag råkade vara i Uppsala. Jag drog med mig min syster på denna författarfredag och satt och njöt av hela intervjun.


Efteråt köpte jag hans senaste bok och fick den signerad till mig och Totte. Jag läser hans böcker högt för Totte. Det är underbart!

Som vanligt hade jag inget intelligent att säga när jag fick träffa kändisen, men jag fick en bild.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards