Alla inlägg under januari 2012

Av Erica - 29 januari 2012 00:26


Vår lägenhet är nu tillräckligt städad för att vi ska kunna ha övernattande gäster. Trevligt!



Den här helgen är det mamma som är på besök. Vi jobbar och sliter med att få ordning på resten av lägenheten, medan Totte går på bio och spelar dataspel med Valdemar. Nu på kvällen har han dock bjudit på god mat och varit social. Imorgon är det posthögarna som ska sorteras.

Av Erica - 29 januari 2012 00:20



Lika koncentrerade båda två.



Valdemar har en egen mus.

Av Erica - 25 januari 2012 15:28



Den här bilden speglar min sinnesstämning idag. Jag lämnar aldrig hallen såhär när jag kommer hem. Jag brukar inte ens slänga ifrån mig grejerna såhär, ens för att ta hand om dem direkt. Nu har de legat såhär i tre timmar, sedan jag flydde hem från jobbet.

Av Erica - 23 januari 2012 16:45


Min iPad och jag är osams. Jag blev så arg på den för en vecka sedan att jag skrek åt den, gömde den i en byrålåda och vägrade att använda den.

Nu börjar jag sakna den lite. Inte de knäppiga grejerna, men de bra sakerna som fungerade som de skulle saknar jag. Eventuellt ska jag sluta vara arg på min iPad och bli sams med den ikväll. Det kan räcka för den att ligga och skämmas i en vecka.

Det jag saknar mest är gravid-appen. Den här veckan har jag varit tvungen att räkna ut för hand vilken vecka jag är i. Och jag har inte fått se hur stor bebisen är, eller fått några bra tips på vad jag kan göra den här veckan för att underlätta graviditeten.

Spelen har jag inte saknat ett dugg. Det har till och med varit skönt att inte vara fast i spel som man måste sköta om flera gånger om dagen. Det är lika bra att ett av spelen har hängt sig så behöver jag aldrig mer spela det.

En sak som är bra med att bli arg på en iPad är att den inte skriker tillbaka och inte kan gå omkring och visa sig i lägenheten när man har gömt den i en låda. Men en dålig sak är att den inte kan förklara varför den gör sådana dumma saker mot mig och inte säga förlåt.

Jag kommer nog alltid att vara lite arg på min iPad och framförallt alltid vara beredd på att den kan sluta fungera närsomhelst utan att jag kan göra någonting åt det. Men så länge det går kan jag ju använda de appar som fungerar.

Av Erica - 22 januari 2012 01:04



Totte och jag har lyckats samla på oss en hel liten samling med kläder och andra saker till bebisen i magen. En del saker har vi köpt själva och en del saker har vi fått. Allt ser så gulligt ut när det ligger så här, men jag kan inte riktigt föreställa mig att det faktiskt kommer att finnas en riktig bebis i de här kläderna om mindre än ett halvår, om allt går som det ska.


Jag har vant mig vid att få grejer och vid att välja ut och köpa grejer som vi tycker är fina och vill ha. Men jag har absolut inte vant mig vid tanken på att vi i framtiden verkligen kommer att använda grejerna på riktigt. Det känns helt overkligt att bebisen någonsin ska komma ut och leva bland oss, istället för att bara rulla runt i min mage.

Av Erica - 22 januari 2012 00:38


Lägenheten börjar verkligen ta form. Vi har äntligen råd att köpa de möbler vi har velat ha hela tiden, så att det går att packa upp saker och trivas bättre hemma. Vardagsrummet är det rum som har fått sig ett rejält lyft de senaste veckorna.

Förutom bokhyllorna, som jag redan har lagt upp en bild på, har vi nu även ett vitrinskåp till alla våra bröllopspresenter, en härlig ny soffa och ett soffbord som vi köpte samtidigt som bokhyllorna. Bokhyllorna är dessutom fyllda med böcker nu.

Före:


När det gäller bokhyllorna är det här egentligen en efter-bild. Såhär ser de ut nu när vi har fyllt dem med böcker. Före-bilden syftar mer på alla flyttkartonger som står staplade mot väggen.

Efter:


Nu har vi ett vackert vitrinskåp med vår kompletta 12-delarsservis med Iittala-glas och några andra bröllopspresenter. Nästa steg blir att övertala Totte om att ta bort det fula, röda Iittala-klistermärket från varje glas.

Före:


Den fula, obekväma, klumpiga, gamla skinnsoffa vi fick när svärföräldrarna slängde ut den och köpte nytt. Det har varit en plåga varje dag och vi har längtat efter den nya soffan otroligt mycket. Soffbordet däremot är det nya på den här bilden. Det gamla var mindre än hälften så stort och fult mörkblått.

Efter:


Vår härliga, nya tygsoffa som matchar persiennerna och rymmer många gäster vid fikabjudningar!

Av Erica - 12 januari 2012 11:45


Det har börjat sparka i min mage, lite nu och då. Mest när jag själv ligger still. Först var det väldigt svårt att veta vad det var som egentligen kändes. Knorrar det för att jag är hungrig? Har jag en fis på väg? Kände jag någonting överhuvudtaget eller inbillade jag mig bara?

Precis när jag trodde att jag hade lärt mig vad som var sprakar och vad som inte var det, så slutade jag känna dem. Ingenting kändes i magen på två dygn. Då blev jag förstås orolig istället. Varför rör sig inte bebisen nu? Har den dött? Innan den började spraka för första gången var jag inte orolig, men det kändes overkligt att det är en bebis i magen. Nu vet jag att bebisen finns där, men det är väldigt oroväckande när den ligger still i två dygn.

Sedan blev jag osäker på vad som är vad, när det började kännas i magen igen. Jag fick ligga stilla i en hel timme på kvällen igår, innan jag var säker på att Embryon faktisk var vaken. Nu känns det bättre igen. Bebisen rör på sig, så då lever den. Men jag känner ju inga tydliga rörelser vid några bestämda tider på dygnet, så jag kommer nog att bli orolig fler gånger innan jag har lärt mig.

Av Erica - 8 januari 2012 22:44


Jag duschar och duschar med varmare och varmare vatten, tills huden är alldeles röd. Men jag fryser som is inuti i alla fall. Vintern har kommit på riktigt och min förmåga att fungera som människa är förlorad till april.

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards