Alla inlägg under mars 2014

Av Erica - 31 mars 2014 21:04


Min man visste precis vad jag behövde idag:

Av Erica - 30 mars 2014 17:41


Totte har varit på LAN hela helgen så jag och Neo har fått klara oss själva. Vi började helgen med att åka till IKEA med en kompis. Det var roligt och mycket lugnare än att ha med Totte. Fast vad lång tid det tar när man gör allt i Neos takt!

Vi köpte bara två nya möbler, ett litet köksbord och en avlastningsbänk, men hela nedervåningen blev som ny när jag var klar med ommöbleringen. Det är bara soffan och TV:n som står där de brukar.


När allt var färdigt tog Neo och jag en promenad. Det var en stolt och nöjd Erica som vandrade i skogen!

Av Erica - 26 mars 2014 18:08


04.50 gick jag upp i morse för att hinna med tåget till Stockholm. Konferensen började kl 9.00 med mingel och kom i gång på riktigt kl 10.00 Det är ändå bra att man kan ta sig till Stockholm och vara framme redan kl 9.00 på morgonen!

Från stationen tog jag en förbokad taxi. Taxichauffören var konstig, tyckte jag. Han frågade mig vart jag skulle, fast det redan stod på hans skärm. Jag svarade. Sedan var han tyst och började köra. Efter ett litet tag frågade han vart jag skulle igen. Det kändes inte jättebra. Därefter var han tyst en lång stund och frågade till sist om vi skulle höger eller vänster i den kommande korsningen. Jag upprepade adressen, för jag har ingen aning om det är höger eller vänster. Då tog han höger och det var tydligen rätt för längre fram på den gatan låg det.

Konferensen hittills har varit jätteintressant. En trollkarl inledde för att lätta upp stämningen och det var väldigt lyckat. Han hade anpassat sina trick till sin publik på ett jättebra sätt. Han knöt an allting till utbildningar (ämnet för konferensen). Han hade faktiskt anpassat sig mycket mer till sin publik än vad föreläsarna hade.

Båda föreläsarna pratade om intressanta ämnen och var både trevliga och lagom roliga. Den första pratade om etik, moralisk stress och bra ledarskap. Han sa mycket som jag ska ta med mig både i jobbet och i livet. Den andra pratade om kärnkompetens och hur branscher hänger ihop med varandra. Det blir väldigt användbart i jobbet!

Nu hänger jag på hotellrummet innan trerättersmiddagen börjar. Jag har ett gigantiskt hotellrum. Två sängar, två fåtöljer, ett skrivbord och ett litet bord. Dessutom väntade frukt och choklad på mig. Trevligt!

Av Erica - 19 mars 2014 22:17


Neo har feber och har varit hemma med Totte idag. När jag kom hem från jobbet hade de gjort ett jättefint pärlhalsband till mig. Jag hade det på mig resten av kvällen.

Det känns jätteroligt att Neo gillar att bygga med pärlor så mycket. Han är en pysslare, precis som jag. Vi kommer att ha mycket roligt ihop med olika pyssel när han blir äldre!


De hade bakat chokladbollar också. Det verkar som att Neo gillar alla mina intressen. Att baka är ju något av det bästa jag vet. Men jag tror inte att jag skulle vilja ha Neos hjälp av köksbordet och golvet att döma. Jag klarar inte av att inte följa recept ordentligt.

Av Erica - 9 mars 2014 15:17


Varför sitter tiggare på marken? Är det för att vi ska känna igen dem? Är det för att vi ska tycka mer synd om dem? Är det för att de ska sitta mer i vägen? Är det för att de inte har förstått att parkbänkar är till för att sitta på?

Det ser ut att vara både kallare och obekvämare att sitta på marken än att sitta på en bänk eller i alla fall en fontänkant. Ändå har jag nog aldrig sett en tiggare på en bänk. Är det obligatoriskt att sitta på marken för att visa att man har en lägre ställning än andra människor? Eller ska vi tycka synd om dem för att de sitter obekvämt och fryser, trots att de själva har valt att sitta där fast det finns plats på bänkarna?

Om de satt på bänkarna kanske ingen skulle vilja sätta sig bredvid, för att de gör oss obekväma, oavsett om man skänker en slant eller inte. Vi vill kunna gå ifrån dem. Vi vill inte ha dem blandade bland oss. Är det det de har snappat upp? Får de mer pengar om de som skänker kan fortsätta gå?

Sitter de på marken för att synas? Skulle de bli en i mängden om de satt på en bänk så att folk inte skulle se dem och kunna skänka pengar? Men kan de i så fall inte ta med sig en pall att sitta på? Jag är övertygad om att de skulle ha råd med en billig skitpall och det skulle bespara dem krämpor och kyla.

Jag vet inte varför de sitter på marken. Men helt klart är att de väljer aktivt att sitta där. Det finns bekvämare alternativ de skulle kunna välja, ändå sitter de på marken. Alltså är det förmodligen något smart uttänkt val som gör att de kan tigga mer pengar.

Av Erica - 6 mars 2014 23:37


En trött flodhäst har redan somnat här på hotellrummet och jag ska göra honom sällskap snart. Jag ska bara jobba lite till först och förbereda mig klart inför mötet imorgon, medan Valdemar sover här bredvid.

Av Erica - 5 mars 2014 12:53


Wokade nudlar med kyckling köpte jag till lunch idag och se vilken söt liten kasse jag fick att bära hem det i! Snacka om att de har anpassat kassarna efter de enportionskartonger de oftast säljer mat i. Perfekt!

Av Erica - 2 mars 2014 22:35


Hela familjen hostar och fräser. Febern snuddar lätt vid mig och Neo, men har bitit sig fast i Totte. Idag blev ingen ordentlig dag. Vi har mest bara försökt ta oss igenom den.

Imorgon siktar Neo (som ändå är friskast av oss) på dagis, jag jobbar hemifrån och Totte ska till vårdcentralen. Vi får se hur långt det håller, om förskolepersonalen ringer och om jag klarar av att tänka när jag jobbar eller bara vill somna om.

Det suger att vara sjuk, men jag är det hellre nu än på torsdag. På onsdag kväll åker Neo och jag till Uppsala. Han ska leka med mormor och morfar medan jag ska jobba i Falun, hänga med dem och jobba i Örebro. Hoppas att vi är friska om tre dagar!

Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards