Alla inlägg under juli 2012

Av Erica - 28 juli 2012 23:31


Varför jag inte känner mig som en mamma:


  • En mamma går och lägger sig rimlig tid varje kväll för att orka med nästa dags bestyr.
  • En mamma vet hur man tvättar fönstrena och gör det regelbundet, minst två gånger om året.
  • En mamma har alltid servetter nära till hands, utan undantag.
  • En mamma vet varför sitt barn gråter.
  • En mamma lagar svensk husmanskost och äter bara godis på lördagar (i alla fall så att barnet ser).
  • En mamma sätter sig själv i andra hand och struntar i sin egen kropp och sina egna intressen.

Varför jag känner mig som Neos mamma:


  • Jag älskar Neo.
  • Jag gör vad jag kan för att Neo ska ha det bra.
  • Neo tycker oftast om när jag håller om honom och andas lugnt i hans öra.
  • Ingen gör något med Neo utan att fråga mig eller Totte om det är okej först.
  • När jag inte ens orkar öppna ögonen på natten, så orkar jag ändå gå upp och göra mat till Neo.
  • Varje gång jag tänker på att Neo finns blir jag glad.

Av Erica - 20 juli 2012 14:54


Totte, Neo och jag är på väg till Uppsala för vår nästa etapp av semestern. Vi gillar att åka bil, alla tre! Totte gillar mest att köra, men jag var sugen på att köra idag, så jag körde första biten. Neo gillar att sova i bilen, så det har han gjort hela vägen hittills. Jag gillar att vara på väg, gillar att vara med Totte när han inte kan gå och sätta sig vid datorn vilken sekund som helst, gillar att se framsteg så tydligt när man kommer närmare och närmare målet. Vi har nyss tagit en lunchpaus i Lidköping. Där hittade vi den här virkade cykeln:



Av Erica - 19 juli 2012 22:17


Vilken ful ring hon har på sig idag! Vad stor och konstig den är. Och den passar ju inte alls ihop med den där andra ringen hon har på samma finger. Jag har aldrig sett henne ha den förut.


Men vänta nu, hon har ju gift sig sedan jag såg henne sist! Det är ju på det fingret ringen sitter! Oj då! Ja, man har olika smak!


Av Erica - 17 juli 2012 23:08


Precis när jag var färdig med mitt förra blogginlägg märkte jag en till riktigt dålig sak med appen. Jag läste nämligen igenom mitt inlägg och hittade ett stavfel. (Det blir så lätt stavfel när man skriver på mobil.) Då insåg jag att man inte kan redigera inläggen man har lagt upp. Det kan man ju till och med göra på Safari! Ska jag behöva logga in på Safari med mobilen för att fixa stavfelet!?!


Av Erica - 17 juli 2012 22:58


Nu har appen kommit och jag är inte imponerad! Det går inte att använda fet stil, vilket är mitt signum i början av varje stycke. Jag måste alltså fortsätta med att gå in på datorn i efterhand och snygga till inläggen. Av någon anledning går det inte att låta ett inlägg ingå i flera kategorier heller. Tråkigt!


Här har jag försökt lägga in en blankrad. Jag hoppas för allt i världen att åtminstone det fungerar! Bilder går att lägga upp om man har dem på mobilen. Jättebra! Då var det i alla fall en stor vinning med appen. Bilderna jag hade laddat upp till bloggens bildarkiv på datorn innan vi åkte kommer jag dock inte åt. Konstigt!


På min andra blogg som handlar om Neo lägger jag även upp videoklipp ganska ofta. Om jag inte missförstår appen så kan man med appens hjälp ladda upp videoklipp som man har filmat med mobilen till bloggens videoarkiv. Men man kan inte skriva ett inlägg på bloggen med ett videoklipp, vare sig man har det i videoarkivet eller på mobilen. Dumt!


Det kommer nog att sluta med att vi köper en ny lap top till slut ändå. Enda sättet att smidigt och snabbt kunna göra snygga, kompletta inlägg är tydligen att ha en smidig liten dator nära till hands. Jag är besviken!

Av Erica - 16 juli 2012 22:13


Nu har vi dragit till landet på semester och ska vara borta i två veckor. Bloggplatsens app har inte kommit för iPhone än, så jag tog med mig min lap top för att vara säker på att kunna lägga upp bilder på bloggen. Men när jag startade datorn igår var den bara svart. Det tog mer än ett dygn och massor av fixande av min make datorexperten innan vi kom på att datorn var inställd på att visa bilden på skärmen som står hemma på vårt skrivbord. Så himla irriterande!


Efter ännu mer fixande är vi rädda att det inte går att ställa om den till att visa bilden på lap topen igen utan att ha den externa skärmen inkopplad. Vi ska starta den i felsäkert läge igen imorgon och se om vi kan fixa det, men just nu är den så varm att den stänger av sig själv bara man startar den.


Det jobbiga nu är att det är så nära att jag ska kunna lägga upp bilder på bloggen och ändå så långt bort! Jag borde verkligen ha stängt av visningen på den externa skärmen sist jag använde datorn hemma! Nu sätter jag allt mitt hopp till att appen ska komma inom ett dygn. Annars får jag datorabstinens!


Av Erica - 15 juli 2012 08:10


Man stöter ofta på klyschan att kvinnor har hur många flaskor som helst i duschen, medan män bara har en flaska som funkar till allt. Jag har genom år av erfarenhet av att dela dusch med män kommit fram till att klyschan inte alls stämmer. Det är tvärtom män som har fler flaskor i duschen än vad kvinnorna har!


Kvinnor har i regel en flaska schampo, en flaska balsam, en flaska duschgel, en flaska raklödder och möjligen en flaska till av någonting. Män däremot har sju exakt likadana flaskor Axe, varav minst fyra stycken är helt tomma. Snacka om att ta upp plats i duschen!



Av Erica - 14 juli 2012 16:51


Valdemar har väntat på att få operera höften i flera månader nu. Det är inte klokt vad långa väntetider det kan vara inom vården ibland! Men nu, äntligen, är det dags för operation! Den är schemalagd till kl 17.00 och han är redan nedsövd och förberedd.


Det bästa med att äntligen bli opererad är att kunna leka med Neo under semestern, tycker Valdis. De har inte vågat leka med varandra sedan Neo föddes på grund av höften. När Neo låg i magen brukade Valdemar leka med honom. Valdis favoritlek var att hoppa studsmatta och Neo var studsmattan. Nu när Neo är dubbelt så stor (tung) som när han föddes och Valdemar får ordning på höften, ser de fram emot att få leka studsmatta igen.




Presentation

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Omröstning

Ni som har egna bloggar: Vilken månad har ni mest besökare?
 Januari
 Februari
 Mars
 April
 Maj
 Juni
 Juli
 Augusti
 September
 Oktober
 November
 December

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards